Один з найвідоміших дизайнерських будинків Італії може стати наступною великою жертвою Audi

Один з найвідоміших дизайнерських будинків Італії може стати наступною великою жертвою Audi

Німецький автогігант Audi розглядає можливість відмови від співпраці з однією з найвідоміших дизайнерських студій Італії — Italdesign. Це потенційне рішення стало частиною глобального перегляду витрат та оптимізації ресурсів у межах групи Volkswagen. Якщо компанія дійсно попрощається з Italdesign, це стане знаковим поворотом у багаторічній історії партнерства двох гучних брендів.

Italdesign — ім’я, що для багатьох автолюбителів асоціюється з мистецтвом італійського автомобільного дизайну. Заснована Джорджетто Джуджаро у 1968 році, студія подарувала світові безліч культових моделей — від Volkswagen Golf першого покоління до DeLorean DMC-12. У 2010 році контрольний пакет Italdesign був придбаний Audi, що входить до складу Volkswagen Group. Відтоді компанія займалася не лише стилістичними проєктами, а й інженерними розробками на замовлення групи.

Однак нові економічні реалії змушують Audi шукати шляхи скорочення витрат, особливо на фоні гігантських інвестицій у електрифікацію та цифровізацію. За попередньою інформацією, концерн оцінює ефективність роботи Italdesign та розглядає варіанти продажу студії або ж її повну реорганізацію. Формально рішення ще не прийнято, але сигнали від інсайдерів свідчать про те, що майбутнє компанії перебуває під серйозним питанням.

Це не перший крок Audi у бік оптимізації. Раніше компанія скоротила частину внутрішніх підрозділів, перенесла частину виробництва до Китаю, а також зменшила обсяги інвестицій у проєкти, не пов’язані безпосередньо з електромобілями та штучним інтелектом. Усе це відбувається на фоні стратегічного прагнення Audi трансформуватися у лідера в електричному сегменті преміум-класу.

Сценарії для Italdesign наразі кілька. Один із них — повний продаж студії іншому автовиробнику або приватному інвестору. Інший — перетворення компанії на незалежного підрядника, що зможе працювати з різними брендами, як це було до придбання Audi. Є й варіант злиття з іншим підрозділом концерну, аби зменшити дублювання функцій. У будь-якому разі, мова йде не лише про бізнес-рішення, а й про долю знакової частини європейської автомобільної спадщини.

Критики вказують, що такий крок може коштувати Audi втрати таланту, досвіду та інноваційного підходу, які Italdesign неодноразово демонструвала. При цьому прихильники реструктуризації наполягають: в умовах глобального перегріву ринку та надзвичайного фінансового тиску немає місця для сентиментів — виживають ті, хто максимально ефективно використовує ресурси.

Сама Italdesign офіційно ситуацію не коментує, але в кулуарах говорять про занепокоєння серед персоналу. Багато співробітників не впевнені у завтрашньому дні, що створює додатковий тиск на команду. Водночас бренд має високу репутацію, і навіть у разі продажу він, імовірно, не зникне, а лише змінить власника або профіль діяльності.

Таким чином, Audi вкотре демонструє рішучість у формуванні свого майбутнього. Навіть якщо це означає прощання з одним із найяскравіших партнерів минулого. Поки рішення остаточно не ухвалене, шанси на збереження Italdesign у складі концерну залишаються, але годинник цокає, і автосвіт уважно стежить за розвитком подій.