Не направляйте телефон на ці автомобілі, це може пошкодити вашу камеру

Новітні технології освітлення на автомобілях викликають не лише захоплення, а й несподівані проблеми. Лазерні фари, які встановлюють на деякі преміальні моделі, вже відзначилися здатністю виводити з ладу камери смартфонів, якщо на них випадково навести об’єктив. І ця загроза цілком реальна.
Йдеться, передусім, про передові системи освітлення типу Laserlight від BMW, які використовуються у моделях M5, 7-Series та навіть в електричному i7. Подібні технології застосовує і Audi у своїх системах Laser Matrix, а також кілька інших брендів, зокрема Mercedes-Benz. Принцип роботи простий — лазер генерує пучок світла, який проходить крізь спеціальну лінзу і флуоресцентний матеріал, створюючи надпотужне, але безпечне для людського ока освітлення. Однак матриці камер у смартфонах — менш стійкі до таких інтенсивних світлових хвиль.
Пошкодження відбувається миттєво: якщо лазер потрапляє точно в об’єктив, він може перепалити пікселі на сенсорі. У підсумку на фото чи відео з’являються білі або фіолетові точки, а іноді — повна втрата зображення. Ще гірше — ремонт не передбачений, доводиться міняти модуль камери повністю.
Найбільший ризик виникає під час зйомки нічних автозаїздів, автошоу чи просто фото автомобіля з ввімкненими фарами, особливо з близької відстані. Звичайно, людське око такого пошкодження не зазнає — інженери передбачили всі норми безпеки. Але смартфони не мають фільтрів, які захищають від точкового випромінювання з високою інтенсивністю.
Цікаво, що самі автовиробники не попереджають про таку загрозу, а гарантія на смартфон, найімовірніше, не покриє подібні пошкодження. Apple, наприклад, прямо зазначає в інструкції до iPhone, що вплив інтенсивного світла може пошкодити сенсор. Те саме стосується Samsung, Google Pixel, Xiaomi та інших брендів.
Тож автолюбителям і контентмейкерам варто бути уважними. Якщо ви хочете зняти новенький BMW i7 або Audi e-tron GT у темряві — переконайтесь, що не спрямовуєте камеру прямо в фари з лазерною технологією. Краще тримати смартфон під кутом або фотографувати авто при денному світлі.
Поки що законодавці не розглядають регулювання інтенсивності лазерних фар у контексті цифрової безпеки, адже основний фокус — безпека людей на дорозі. Але ситуація, схоже, потребує уваги, адже з розвитком смартфонів і соцмереж подібні інциденти можуть почастішати.
Таким чином, технічний прогрес дарує не лише зручності, а й нові виклики. І хоча лазерні фари виглядають футуристично та ефективно освітлюють дорогу, вони можуть несподівано нашкодити гаджетам, якщо бути необачним.