Наростає криза, коли електромобілі стають масовими, а зарядки — ні

Наростає криза, коли електромобілі стають масовими, а зарядки — ні

У 2025 році продажі електромобілів (EV) у США досягли рекордних показників, перевищивши 3,5 мільйона зареєстрованих транспортних засобів. Однак, інфраструктура зарядних станцій не встигає за цим зростанням. Кількість публічних зарядних станцій зросла лише на 22% за той самий період, досягнувши 176 032 одиниць. Це створює співвідношення приблизно 20 електромобілів на одну зарядну станцію, що може призвести до черг та затримок у зарядці.

Причини відставання інфраструктури

Основними факторами, що стримують розвиток зарядної інфраструктури, є:

  • Бюрократичні затримки: Процес отримання дозволів на встановлення зарядних станцій може тривати понад рік, що значно уповільнює їх розгортання.
  • Політичні зміни: Скасування федерального фінансування програми National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) адміністрацією Трампа призвело до зниження темпів встановлення нових зарядних станцій.
  • Технічні обмеження: Дефіцит обладнання та кваліфікованих спеціалістів для встановлення та обслуговування зарядних станцій також є суттєвим бар’єром.

Наслідки для споживачів та ринку

Нестача зарядної інфраструктури може стримувати потенційних покупців від придбання електромобілів через побоювання щодо доступності зарядки. Це, в свою чергу, може вплинути на загальне зростання ринку електромобілів та уповільнити перехід до екологічно чистого транспорту.

Можливі рішення

Для подолання цих викликів необхідно:

  • Спрощення процедур: Оптимізація процесу отримання дозволів на встановлення зарядних станцій може прискорити їх розгортання.
  • Інвестиції в інфраструктуру: Залучення приватних інвесторів та відновлення державного фінансування можуть сприяти швидшому розвитку мережі зарядних станцій.
  • Технічне навчання: Підготовка кваліфікованих спеціалістів для встановлення та обслуговування зарядних станцій забезпечить їх ефективну експлуатацію.