Haval Jolion Lux HEV 2025 року перетворює поїздку на інструктаж

Haval Jolion Lux HEV 2025 року перетворює поїздку на інструктаж

Сучасні автомобілі дедалі більше нагадують електронних помічників, що постійно намагаються нас убезпечити. Однак інколи ця турбота перетворюється на нав’язливість. Саме таке враження залишив один із нових китайських SUV, який ми нещодавно протестували. Його електроніка настільки одержима безпекою, що проїхати навіть кілька кілометрів без численних попереджень просто неможливо.

Haval Jolion Lux HEV 2025 року походить з Китаю, і його головною особливістю є повний набір систем допомоги водієві. У цьому немає нічого поганого — навпаки, сучасні системи ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) рятують життя. Але в даному випадку кількість і гучність сигналів від систем вийшла за межі здорового глузду. Кожен маневр — чи то зміна смуги, чи поворот, чи навіть просто наближення до іншого авто — супроводжується попереджувальним звуковим сигналом і голосовим повідомленням.

Водій постійно чує: «Увага! Небезпека зближення!», «Тримайте руки на кермі!», «Будьте уважні на перехресті!». Причому це повторюється навіть у ситуаціях, де загрози, по суті, немає. Голосовий супровід не вимикається, поки авто не припинить рух, а спроби відключити систему через налаштування результату не дали — вона автоматично активується знову.

Цікаво, що в Haval Jolion Lux HEV дійсно є багато техніки: адаптивний круїз-контроль, утримання в смузі, система попередження зіткнень, моніторинг сліпих зон. Але реалізація зроблена надто прямолінійно й агресивно. Особливо це дратує під час міського руху, коли інтервали між автомобілями мінімальні, і система буквально не замовкає. У салоні панує постійний аудіострес.

Ще одна особливість — велика кількість стікерів з попередженнями всередині автомобіля. Вони розміщені навіть на сонцезахисних козирках і підлокітнику. Схоже, розробники прагнули максимально донести до водія важливість безпечного керування. Але така кількість візуального шуму також негативно впливає на сприйняття.

Поза цією «кричущою» електронікою SUV виявився досить комфортним. У нього сучасний дизайн, якісні матеріали оздоблення, просторий салон і непогана динаміка. Він обладнаний електричним двигуном із запасом ходу до 450 км, що робить його привабливим з технічної точки зору. Але поки інтерфейс систем не стане менш агресивним, навряд чи європейські споживачі оцінять його потенціал.

Проблема в тому, що занадто активна система безпеки зменшує задоволення від водіння Haval Jolion Lux HEV 2025 року. Водій відчуває себе не господарем ситуації, а підопічним, якого постійно контролюють. Без сумніву, електроніка може й повинна допомагати, але вона не має відволікати й дратувати.

Цей випадок наочно показує: навіть найкращі технології повинні бути інтегровані з урахуванням комфорту користувача. Інакше замість відчуття безпеки вони викликатимуть лише роздратування. Китайські автовиробники вже продемонстрували вміння будувати конкурентоспроможні автомобілі, але їм ще варто навчитися робити системи більш адаптованими до звичок водіїв інших країн.