AUTODOSUG
ВСЕ ПРО АВТО

Toyota може створити спортивне авто GR самостійно — без партнерства з BMW чи Subaru

03.10.2025 11:03 • Автор: Autodosug
Toyota може створити спортивне авто GR самостійно — без партнерства з BMW чи Subaru

Toyota відкриває нову сторінку в історії своєї спортивної лінійки Gazoo Racing (GR). Досі бренд часто працював з іншими виробниками — наприклад, Supra з BMW, GT86/GR86 з Subaru. Але тепер керівники Toyota натякають: наступна спортивна модель може бути вже повністю “своя”, без зовнішньої допомоги.

Що відомо і що говорять

Toyota визнала, що попередні моделі (Supra, GR86 тощо) були створені в партнерстві з Subaru або BMW, і що вони багато чого навчилися через ці співробітництва. Але зараз GR-відповідальні заявляють, що можуть зробити спортивне авто самостійно.

Коли представника Toyota в Австралії (очільника із продажів та маркетингу) запитали прямо, чи можливий спортивний автомобіль GR, розроблений без стороннього партнера, він відповів: “Yes, yes, and yes.” Це означає, що компанія реально серйозно розглядає можливість автономного GR проєкту.

Також Toyota підтверджує, що не збирається відмовлятись від партнерств коли вони мають сенс, але автономність — це те, до чого вони прагнуть.

Яке авто може з’явитись

Є чутки, що Toyota веде підготовку до нового покоління Supra, можливо вже з 2027 року. ([turn0view0])

Паралельно обговорюється можлива реінкарнація Celica, можливо як GR-версії з середнім розташуванням двигуна, повним приводом і потужністю приблизно 400 к.с. Це могло б стати конкуренцією для моделей преміум-спортивного сегменту. ([turn0view0])

Плюси автономного підходу і виклики

 Переваги, якщо Toyota зробить GR спорткар самостійно

Повний контроль над дизайном, звучанням, характером — без компромісів, які часто виникають в партнерствах.

Унікальність бренду — GR стане ще більш відмінним від інших брендів, якщо модель буде повністю власною.

Гнучкість у прийнятті рішень — двигун, платформа, привід, від технічних рішень до маркетингової стратегії.

Можливість більшій інтеграції технологій GR — використання власного досвіду, накопиченого через Supra, GR Corolla, GR Yaris, тощо.

 Виклики

Ризики високих витрат — розробка власної платформи, двигуна, трансмісії і тестування спорткара — дорогі справи.

Час — партнерства дозволяли Toyota швидше виводити моделі на ринок, поділяючи ресурси. Без партнера може знадобитись більше часу на всі етапи (дизайн, випробування, сертифікація).

Конкуренція — суперники (наприклад, Porsche, Nissan Z, Alpine, навіть BMW своїми M-версіями) мають вже сформований імідж, технічний запас. Потрібно багато, щоб конкурувати на рівні.

Попит і сегмент ринку — спортивні купе/GR-спорткари зазвичай нішеві: важливо, чи буде достатній попит, чи окупиться інвестиція.

Чому це важливо для бренду і фанатів

GR (Gazoo Racing) вже доказав: це не просто “тюнінгова гілочка”, а стратегічна частина Toyota, через яку бренд демонструє свій спортивний імідж. Моделі GR Yaris, GR Corolla отримали високу оцінку як серед фанів, так і критиків. ([turn0view0])

Автономність у створенні наступного GR-спорткара може означати, що Toyota стане ще більш впливовим гравцем у сегменті спортивних автомобілів, з меншими залежностями.

Для фанатів Supra, Celica та інших історичних моделей це може означати повернення “справжніх” спорткарів із ДНК бренду, без усього іншого стороннього впливу.

 

Toyota стає на шлях, який може змінити ієрархію спортивних машин GR. Якщо бренд зуміє вивести самостійну модель — це буде сильний меседж: GR може не просто йти ногою в ногу зі своїми історичними спортивними іменами, але й йти самостійно, без партнерів.

Але чи цього чекати вже скоро? Є великі шанси — зважаючи на чутки про Supra нового покоління і можливу реінкарнацію Celica. Все залежить від того, наскільки Toyota готова інвестувати і скільки ризиків готова взяти на себе.