AUTODOSUG
ВСЕ ПРО АВТО

Дослідження показує, що зелений гібрид із підзарядкою – це екологічна обманка

27.10.2025 12:03 • Автор: Autodosug
Дослідження показує, що зелений гібрид із підзарядкою – це екологічна обманка

За даними дослідження, проведеного організацією Transport & Environment (T&E) з використанням даних понад 800 000 автомобілів у Європі за період 2021-2023 років, плагін-гібриди (PHEV) в реальних умовах викидають майже п’ять разів більше CO₂, ніж це декларують офіційні тести. 
За їхніми даними, хоча виробники стверджують, що PHEV мають викиди в районі 28 г/км, реальні дані показують близько 139 г/км.

Transport & Environment розвінчує «еко»-імідж плагін-гібридів

Основна причина полягає в «utility factor» (факторі корисного використання): тестові протоколи передбачають, що автомобіль на плагін-гібриді використовуватиме електричний режим 80-84 % часу, тоді як реальні дані показують близько 27 % часу.

Навіть коли PHEV працює в електричному режимі, двигун внутрішнього згоряння вмикається на значній частині шляху — наприклад, під час нахилів чи прискорень.

Через це власники можуть платити ≈ €500 більше на рік за паливо/енергію, ніж вони припускали.

 

Якщо ви купили або плануєте купити плагін-гібрид, очікувані переваги — менший витрата палива, нижчі викиди — можуть бути значно меншими, ніж рекламовано.

Ключовим стане регулярне підключення до зарядки та змінений стиль водіння: короткі міські поїздки з частим заряджанням дають кращі результати; довгі дистанції з використанням ДВЗ — гірші.

Для споживачів це означає: не лише вибір автомобіля, а й зміна поведінки та інфраструктури.

Переваги та обмеження

Переваги:

PHEV все ще можуть бути кроком до електромобілізації для тих, хто не готовий повністю перейти на EV.

У певних сценаріях (часте заряджання, міські поїздки) вони можуть надавати значні вигоди.

Недоліки:

Якщо заряджання не відбувається регулярно — ефективність падає до рівня майже звичайного бензинового автомобіля.

Вага батареї, додаткові компоненти гібридної системи, можливе зростання витрат на обслуговування.

Можлива розбіжність між рекламними й реальними показниками може призвести до розчарування.

 

Дослідження T&E чітко вказує: плагін-гібрид — не автоматично «зелений» вибір. Якщо він не використовується згідно з передбаченими сценаріями (часте заряджання, короткі дистанції), він може показувати результати набагато гірші, ніж очікувалося. Для тих, хто прагне справді екологічного варіанту — повністю електричний автомобіль може бути кращим вибором.