Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм

Mercedes пропонує систему, яку називає In‑Drive brakes — у ній традиційні гальмівні супорти, диски та колодки більше не стоять біля коліс. Натомість весь гальмівний механізм вбудовується всередину корпусу електромотора / трансмісії.
Як це працює? Усередині привідного блока — нерухомий диск, а колодка має форму кільця, яке обертається разом із приводним валом. При гальмуванні колодка стискається між дисками, створюючи гальмівне зусилля. При цьому весь механізм захищений, герметичний, з водяним охолодженням диск/супорта — так запрацювали б гальма майбутнього.
Чому Mercedes так робить — кілька серйозних переваг
Менше незряженої маси (unsprung mass) — гальма більше не на колесах, а всередині машини, що зменшує навантаження на підвіску і покращує керованість та комфорт ходу.
Менше зносу та обслуговування — систему позиціонують як “на весь термін життя” авто: колодки зноситимуться дуже повільно, а гальма не потребуватимуть регулярного сервісу.
Екологічність і чистота — гальмівного пилу нема назовні. Оскільки механізм герметичний, пил, який зазвичай утворюється при гальмуванні, “замикається” всередині, не потрапляє в повітря. Це стає важливим на фоні нових екологічних норм (наприклад, нові “пилові” стандарти, які враховують частки від гальм)
Аеродинаміка та дизайн коліс — без гальмівних супортів у колесі можна проєктувати більш закриті, обтічні диски/колеса, що підвищує ефективність електрокара, зменшує опір повітря.
Але поки — експеримент: без дати серійного запуску
Система In-Drive перебуває на стадії активного тестування у R&D-центрі Mercedes у Сіндельфінгені. Наразі не оголошено жодної дати, коли вона з’явиться у серійних EV.
Інженери визнають: хоч 98 % випадків гальмування у EV можуть здійснюватися через рекуперацію енергії, є залишкові 2 % — екстрене гальмування, коли потрібна максимальна гальмівна сила. Саме тому механічні гальма залишають, але вже у новому форматі.
Залишається кілька важливих технічних задач — передусім охолодження. Оскільки гальма в закритому корпусі, потрібно ефективне водяне охолодження, щоб диски не перегрівались.
Що означає для водіїв і майбутнього EV
Якщо In-Drive виявиться успішним — це може означати:
менший знос та рідкісніший техобслуговування;
відсутність «ржавих» гальмівних дисків після дощу чи зими;
комфортніші авто, зростання рекуперації + гальма “на майбутнє”;
менше пилу й шкідливого гальмівного смогу — плюс до екології і чистоти міста.
Для EV-ринку це — ще один крок у бік мінімалізму, ефективності та простоти: електромотор + батарея + “невидимі” гальма — мінімальна кількість рухомих частин, максимум надійності.
Це не фантастика, а реальна інженерія, але з паузою
Ідея Mercedes з In-Drive — це не концепт майбутнього, а реальна розробка, яка вже тестується. Але це не означає, що завтра всі Mercedes-EV отримають такі гальма. Поки що — лабораторні зразки, перевірки, аналіз.
Та якщо компанія пройде всі випробування — ми можемо стати свідками революції у підході до гальмівних систем, яка торкнеться не лише Mercedes, а, можливо, всієї EV-індустрії.



















