AUTODOSUG
ВСЕ ПРО АВТО

Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм

05.12.2025 11:03 • Автор: Jett Marlowe
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм

Mercedes пропонує систему, яку називає In‑Drive brakes — у ній традиційні гальмівні супорти, диски та колодки більше не стоять біля коліс. Натомість весь гальмівний механізм вбудовується всередину корпусу електромотора / трансмісії.

Як це працює? Усередині привідного блока — нерухомий диск, а колодка має форму кільця, яке обертається разом із приводним валом. При гальмуванні колодка стискається між дисками, створюючи гальмівне зусилля. При цьому весь механізм захищений, герметичний, з водяним охолодженням диск/супорта — так запрацювали б гальма майбутнього.

Чому Mercedes так робить — кілька серйозних переваг

Менше незряженої маси (unsprung mass) — гальма більше не на колесах, а всередині машини, що зменшує навантаження на підвіску і покращує керованість та комфорт ходу.

Менше зносу та обслуговування — систему позиціонують як “на весь термін життя” авто: колодки зноситимуться дуже повільно, а гальма не потребуватимуть регулярного сервісу.

Екологічність і чистота — гальмівного пилу нема назовні. Оскільки механізм герметичний, пил, який зазвичай утворюється при гальмуванні, “замикається” всередині, не потрапляє в повітря. Це стає важливим на фоні нових екологічних норм (наприклад, нові “пилові” стандарти, які враховують частки від гальм) ‎

Аеродинаміка та дизайн коліс — без гальмівних супортів у колесі можна проєктувати більш закриті, обтічні диски/колеса, що підвищує ефективність електрокара, зменшує опір повітря.

Але поки — експеримент: без дати серійного запуску

Система In-Drive перебуває на стадії активного тестування у R&D-центрі Mercedes у Сіндельфінгені. Наразі не оголошено жодної дати, коли вона з’явиться у серійних EV.

Інженери визнають: хоч 98 % випадків гальмування у EV можуть здійснюватися через рекуперацію енергії, є залишкові 2 % — екстрене гальмування, коли потрібна максимальна гальмівна сила. Саме тому механічні гальма залишають, але вже у новому форматі.

Залишається кілька важливих технічних задач — передусім охолодження. Оскільки гальма в закритому корпусі, потрібно ефективне водяне охолодження, щоб диски не перегрівались.

Що означає для водіїв і майбутнього EV

Якщо In-Drive виявиться успішним — це може означати:

менший знос та рідкісніший техобслуговування;

відсутність «ржавих» гальмівних дисків після дощу чи зими;

комфортніші авто, зростання рекуперації + гальма “на майбутнє”;

менше пилу й шкідливого гальмівного смогу — плюс до екології і чистоти міста.

Для EV-ринку це — ще один крок у бік мінімалізму, ефективності та простоти: електромотор + батарея + “невидимі” гальма — мінімальна кількість рухомих частин, максимум надійності.

Це не фантастика, а реальна інженерія, але з паузою

Ідея Mercedes з In-Drive — це не концепт майбутнього, а реальна розробка, яка вже тестується. Але це не означає, що завтра всі Mercedes-EV отримають такі гальма. Поки що — лабораторні зразки, перевірки, аналіз.

Та якщо компанія пройде всі випробування — ми можемо стати свідками революції у підході до гальмівних систем, яка торкнеться не лише Mercedes, а, можливо, всієї EV-індустрії.

Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм
Mercedes стверджує, що його нова технологія електромобілів відмовиться від задніх гальм