Літаючі автомобілі ось-ось злетять

Новий виконавчий указ має на меті прискорити розгортання літаків вертикального зльоту та посадки (eVTOL) у США.
- Президент Трамп підписав виконавчі укази щодо дронів, літаючих автомобілів та надзвукових літаків.
- Уряд США хоче взяти участь щонайменше у п'яти пілотних проектах за участю літаків вертикального зльоту та посадки eTOL.
- Це допоможе визначити регуляторні потреби та підготувати національний повітряний простір до інтеграції eVTOL.
Літаючі автомобілі можуть досі звучати як щось із науково-фантастичного фільму, але уряд США офіційно долучається до цієї справи. У рамках ширшого поштовху до розвитку авіації наступного покоління президент Трамп підписав виконавчий указ, спрямований на «ствердження лідерства США у нових авіаційних секторах», таких як літаючі автомобілі . Він був підписаний у рамках більшої серії указів, що також стосувалися дронів та надзвукових літаків.
Білий дім заявив, що виконавчий указ створить «пілотну програму випробування літаючих автомобілів», які також відомі як електричні літаки з вертикальним зльотом і посадкою. Програма, очевидно, буде зосереджена на повітряних таксі, вантажних перевезеннях, оборонній логістиці та екстреній медичній допомозі.
Хоча адміністрація Трампа не мала багато чого сказати про літаючі автомобілі, у виконавчому розпорядженні зазначалося: «Новітні технології, такі як електричні літаки вертикального зльоту та посадки (eVTOL), обіцяють модернізувати методи доставки вантажів, пасажирських перевезень та інші передові можливості повітряної мобільності». Таким чином, Трамп хоче прискорити розгортання операцій eVTOL у Сполучених Штатах.
Для цього Федеральне управління цивільної авіації (FAA) обере щонайменше п'ять пілотних проектів, які планують незабаром розпочати експлуатацію літаків eVTOL. Проекти будуть відібрані за низкою критеріїв, включаючи «американськість» літака eVTOL та його технологій, загальне представлення економічних та географічних операцій, а також загальне представлення операцій, що будуть проводитися.
Конкретика невідома, але в наказі міститься заклик до Адміністратора FAA «укласти угоди з обраними заявниками, в яких будуть визначені цілі проекту, регуляторні потреби, терміни, механізми обміну інформацією та даними, а також обов'язки».
У наказі також міститься заклик до рекомендацій щодо «постійної інтеграції операцій eVTOL у національний повітряний простір», а також пропозицій щодо «майбутніх ініціатив для збереження лідерства Сполучених Штатів у польотах eVTOL».
Подолання бюрократичної стрічки
Цього достатньо урядової юридичної термінології, щоб ваші очі заскленіли, але Майкл Краціос, директор з питань політики Управління науки і технологій Білого дому, сказав: «Десятиліття регуляторного глухого кута зупинили розвиток безпілотників, літаючих автомобілів та надзвукових польотів у США. Завдяки сьогоднішнім умовним можливостям адміністрація Трампа надає американським новаторам більше можливостей для випробування, розробки та комерціалізації цих передових літальних апаратів, які змінять авіацію».
Він також заявив, що президентські укази започаткують «нову еру домінування американської авіації», додавши, що вони «сприятимуть інноваціям, стимулюватимуть економічне зростання та захищатимуть нашу національну безпеку». Однак, скільки часу знадобиться, щоб пройти шлях від виконавчого указу до запуску, поки що залишається невідомим.