Генеральний директор Ford щойно розкритикував CarPlay Ultra від Apple

Генеральний директор Ford Джим Фарлі відкрито висловив невпевненість щодо Apple CarPlay Ultra. В інтерв’ю, присвяченому взаємодії автоконцернів із технологічними гігантами, він сказав, що поки що “не захоплений виконанням” CarPlay Ultra у поточному вигляді. Водночас Ford активно працює над інтеграцією штучного інтелекту до усіх автомобілів — так, щоб ШІ-асистент став стандартом.
Що таке CarPlay Ultra і чому Ford до нього ставиться критично
Що пропонує Apple: CarPlay Ultra — це нова версія CarPlay, представлена Apple 15 травня, яка має “глибшу інтеграцію” з автомобілем, з можливістю кастомізації тем оформлення у відповідності з дизайном машини.
Ставлення Ford: Фарлі зауважив, що Ford “поки що не подобається виконання” цього рішення. Компанія розглядає можливість підтримки цього стандарту, але має сумніви через контроль над функціоналом та інтеграцією.
Контроль і відповідальність: Одне з основних занепокоєнь — хто контролює функції, якщо CarPlay Ultra глибоко впроваджений у систему авто. Де закінчується “зона Apple”, а де починається зона виробника машини — це важливе питання.
AI-помічники — майбутнє, яке Ford бачить за собою
Ford прагне, щоб у кожному автомобілі був ШІ-помічник — не просто голосове керування, а “щось конкретне”, з ким можна спілкуватися як з компаньйоном.
Така система може виконувати різні задачі: адаптуватися до стилю водіння, допомагати з навігацією, керувати мультимедіа, можливо, прогнозувати потреби користувача (наприклад, клімат, маршрут) і бути більш “зусиль-зменшуєчою” частиною досвіду.
Баланс між партнерством і незалежністю
Ford визнає важливість співпраці з Apple та іншими технологічними компаніями — але видно, що автоконцерн хоче зберегти себе “господарем” власної системи. Він прагне, щоб виробник мав контроль над тим, як інтегрується програмне забезпечення, які дані передаються, і які функціональності надаються.
Ford також звертає увагу на ринок Китаю як важливе джерело досвіду в тому, як споживачі реагують на цифрові функції, AI та інтеграцію автомобільних та телефонних систем.
Що це означає для користувачів і ринку
Плюси:
AI-асистент може зробити автомобіль більш “інтелектуальним”, зручним і персоналізованим.
Користувачі отримають більше можливостей керування і налаштування систем без необхідності переходити на “чужі” стандарти, якщо виробник буде задоволений своїм програмним рішенням.
Можливість кращих систем безпеки, попередження, опцій керування через ШІ-помічника може підвищити рівень сервісу в автомобілях Ford.
Мінуси і виклики:
Якість реалізації має бути високою, інакше AI-Асистент може дати збої — голосове керування, розпізнавання або адаптація до умов дороги потребують стабільного програмного забезпечення і хороших даних.
Питання приватності і захисту даних: які дані збираються, передаються, як обробляються, де зберігаються — усе це буде важливим для споживачів і регуляторів.
Сумісність і підтримка: якщо користувач має телефон Apple чи Android, як буде відбуватися інтеграція або дублювання функцій? Можливі конфлікти або дублі функцій.
Заручитися довірою клієнтів, оскільки для деяких CarPlay і Android Auto — стандарт, який уже схвалений і працює — і може здатися, що нові AI-системи — це зайва складність.
Ford не “викидає” CarPlay Ultra, але ставиться до нього обережно. Компанія чітко заявляє: важливо мати партнерства, але ще важливіше зберегти контроль над тим, яка частина досвіду користувача в автомобілі — чиїми будуть рішення і як вони взаємодіятимуть із системами машини.
Ідея “AI-асистент в кожному авто” — це амбіційна, але заразом дуже логічна ціль. Це майбутнє, де автомобіль — це не просто засіб пересування, а інтелектуальна платформа, яка допомагає, підтримує і адаптується.










