У 2024 році втрати Ford від електромобілів досягли мільярдів. Найгірше ще попереду?

Оскільки підрозділ Ford, що займається електромобілями, витрачає гроші, низка нових тарифів може зробити ситуацію ще гіршою.

Ford завершив 2024 рік із приголомшливими збитками від свого бізнесу електромобілів, втративши 5,1 мільярда доларів — це більше, ніж 4,7 мільярда доларів у 2023 році. 2025 рік також виглядає не набагато кращим, оскільки компанія прогнозує збитки до 5,5 мільярда доларів. Незважаючи на похмурі фінансові показники підрозділу EV, генеральний директор Джим Фарлі наполягав на тому, що «Ford стає принципово сильнішою компанією».

Рекордний рік зіпсований втратами електромобілів

Ford вдалося перевершити очікування Wall Street’s  у четвертому кварталі 2024 року, опублікувавши дохід у розмірі 48,2 мільярда доларів США, що на 2,2 мільярда доларів більше, ніж у минулому році. Прибуток від продажу автомобілів, що працюють на газі, допоміг компенсувати чисті втрати від збиткового бізнесу електромобілів.

Загалом Ford отримав 185 мільярдів доларів доходу за рік, що є найвищим показником за всю історію, але його сегмент електромобілів, Model e, втратив приблизно 37 000 доларів на кожному проданому електромобілі лише в четвертому кварталі, 
повідомляє 
Electrek . За даними Ford, ці втрати були спричинені ціновим тиском і падінням доходу на 35% від підрозділу Model e, який стикається з посиленням конкуренції з боку конкуруючих автовиробників.

Мита можуть ускладнити проблеми Ford

Погрози президента Дональда Трампа запровадити 25% мита на імпорт із Мексики та Канади можуть ще більше збільшити витрати компанії Ford, яка виготовляє свій популярний Mustang Mach-E у Мексиці. Генеральний директор Джим Фарлі визнав, що кілька тижнів мита можна було б «контролювати», але тривалі торговельні обмеження можуть призвести до «великого впливу на нашу галузь, знищення мільярдів доларів промислового прибутку та негативного впливу на робочі місця в США, а також на всю систему цінностей у нашій галузі». Підвищені витрати також призведуть до зростання цін для споживачів, сказав Фарлі.

Потенційне скасування стимулів для електромобілів епохи Байдена є ще одним викликом, що насувається. Якщо Трамп виконає свою обіцянку скасувати федеральні податкові кредити на електромобілі, це може ще більше перешкодити здатності Ford конкурувати з лідерами ринку, такими як 
Tesla та General Motors, обидві з яких мають ширший і прибутковіший модельний ряд електромобілів.

Відставання в гонці електромобілів

У той час як Ford не поспішав із впровадженням нових електромобілів у свою лінійку, його конкурент General Motors випустив кілька нових моделей електромобілів у 2024 році та повідомив про «позитивний змінний прибуток» від продажів електромобілів. Тим часом Ford наразі пропонує лише три електромобілі — Mustang Mach-E, F-150 Lightning і фургон E-Transit — і йому довелося скасувати плани щодо електричного трирядного позашляховика.

Щоб вирішити ці проблеми, Ford переглядає свій підхід. Фарлі оголосив, що компанія працює над новими стратегіями силових агрегатів, включаючи гібриди, що підключаються до мережі, і електромобілі з подовженим запасом ходу з невеликими газовими двигунами, здатними заряджати батарею та забезпечувати запас ходу до 700 миль. Компанія також вивчає гнучкі платформи транспортних засобів для розміщення кількох варіантів трансмісії.


Останні думки

Незважаючи на постійні проблеми, Ford робить ставку на поєднання гібридних і електромобілів із збільшеним запасом ходу, щоб стабілізувати свої втрати. Враховуючи зростаючу прихильність серед американських водіїв до транспортних засобів зі змішаною силовою установкою, такий підхід може просто спрацювати, але Ford ще має пройти довгий шлях. Наступний рік стане вирішальним випробуванням того, чи зможе Ford змінити свій бізнес електромобілів, чи збитки продовжуватимуть накопичуватися.