AUTODOSUG
ВСЕ ПРО АВТО

Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті

27.11.2025 11:03 • Автор: Jett Marlowe
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті

Нарешті, після багатьох років очікування, в Австралії з’явилася можливість офіційно придбати пікап Rivian R1T. Але радість виявилася виключно для поціновувачів — для користувачів, які планують їздити публічними дорогами, модель практично недоступна. Причина — ймовірна неможливість зареєструвати авто через те, що у нього — кермо зліва (left-hand drive), а не правостороннє, що порушує чинні правила для повсякденних авто.

Це означає, що навіть якщо ти придбаєш R1T на аукціоні чи на вторинному ринку — на вулицю виїхати ним не вийде. Машина стане утилітою для приватної власності, майданчика, ферми або шахти, але не для міських маршрутів і трас.

Як авто потрапило сюди — і чому це не означає “вільного продажу”

Частина R1T вже знаходилася в Австралії: їх закупила компанія MEVCO для майбутніх випробувань у гірничодобувній сфері. Але MEVCO збанкрутувала у 2025-му, і її флот виставили на аукціон.

Тепер “американські пікапи мрії” можна придбати на Grays Auctions — і для деяких це шанс отримати Rivian дешевше, ніж у США. Але радість швидко охолоне, коли стане ясним: без переробки під правостороннє керування (RHD) ці машини на дорогах залишаться “мертвим вантажем”. Переробка — дорога, складна й далеко не гарантована.

Що означає “нереєстрований”: не для доріг, а для приватного користування

Закони Австралії чіткі: автомобілі з кермом зліва допускаються до доріг лише за умови, якщо їм понад 30 років — тобто як “класика”. Масове ж авто типу R1T не пройде.

У підсумку — навіть якщо власник оформив покупку, він не зможе легально використовувати R1T в місті. Автомобіль або стоятиме у дворі, або використовуватиметься на приватних ділянках типу ферми, майданчика чи шахти.

Для кого все ж може підійти така придбання

R1T може стати цікавим варіантом для власників великих приватних ділянок, фермерів, або компаній, які мають власну приватну інфраструктуру. Іншими словами — не для “вулиці і міста”, а для “своєї території”.

А ще: для колекціонерів або ентузіастів EV — як раритет, який можна тримати на експозицію чи для рідкісних виїздів, якщо вдасться вирішити питання з перереєстрацією.

Символ доби — і нагадування про реальність

Ситуація з Rivian в Австралії — це яскравий приклад: навіть коли авто технічно готове та популярне, бюрократія й правила можуть звести нанівець шанси на реальне користування.

R1T показав, що електричні пікапи вже не фантастика. Він дарує надію, заряджає мрії. Але він також нагадує, що закони, правила і рідкісні винятки — це те, через що “авто майбутнього” може стати просто дорогою іграшкою.

І в цьому сенсі — кожна модель, кожна спроба імпорту — не просто бізнес, а виклик системі.

 

Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті
Rivian добрався до Австралії, але дороги закриті