Porsche виходить на новий рівень та представляє Cayenne з електроприводом

Porsche перевертає свої уявлення про SUV: новий Cayenne Electric не просто електрокар — це справжній рев люксу, технологій і потужності в кузові великого спорт-утилітарного автомобіля. І його топова версія, Turbo Electric, встановлює нові рекорди: 1 139 «конячок» — це найпотужніший серійний Porsche в історії.
Прискорення, яке змушує серце калатати
У режимі Launch Control мотор Cayenne Turbo Electric розвиває неймовірні 850 кВт, що відповідає 1 139 сил, а крутний момент — 1 500 Н·м. Завдяки цьому електрокар здатен розігнатися від 0 до ~97 км/год за 2,4 секунди. Це рекорд, особливо якщо враховувати габарити — це не компактне купе, а великий SUV. Максимальна швидкість в Turbo-версії — 260 км/год.
Базова версія Cayenne Electric теж не здає — вона видає 402 к.с. за звичайної їзди і до 435 к.с. у режимі Launch Control. Розгін до 100 км/год займає близько 4,5 секунд, а максималка — 230 км/год.
Батарея й заряджання — технології майбутнього
Під капотом ховається батарея на 113 кВт·год, з подвійним охолодженням для оптимального теплового менеджменту. Архітектура на 800 В дає змогу заряджатися з надзвичайною потужністю — до 400 кВт на DC-зарядці. В ідеальних умовах батарея заряджається з 10 % до 80 % менш ніж за 16 хвилин.
Інновація, якої раніше не було: опційна індуктивна бездротова зарядка. Досить припаркуватися над зарядною панеллю — і Cayenne почне заряджатися сам, до 11 кВт.
Аеродинаміка й дизайн — спортивний характер у формі SUV
Незважаючи на електричну основу, Cayenne Electric мало чим відрізняється зовні від класичного Cayenne — силует знайомий. Але Porsche додав хитрі аероформи: закриті повітрозабірники, активні клапани, спойлери, а коефіцієнт лобового опору — лише 0,25. Для версії Turbo доступний пакет Off-Road Design, який змінює бампери, щоб підвищити кліренс і підхідні кути – це SUV, який готовий і до пригод.
Салон майбутнього — екран, AI і розкіш
Інтер’єр Cayenne Electric — це технологічне шоу: головний дисплей — велетенський вигнутий OLED, який лиється через передню панель, названий Flow Display. Для пасажира доступний окремий 14,9-дюймовий екран, а для водія — кластер і HUD з доповненою реальністю. Голосовий асистент із штучним інтелектом реагує на команди — клімат, сидіння, медіа — усе під контролем без зайвих кнопок.
Задні пасажири отримують більше простору: колісна база зросла на 130 мм порівняно з попередником, що дає більше місця для ніг, а також тут є електрорегулювання сидінь і панорамний дах з електрохромним склом.
Рекуперація — і гальма майже не потрібні
Система рекуперації у Cayenne Electric — надзвичайно ефективна. Під час гальмування електродвигуни можуть повертати до 600 кВт енергії назад у батарею. За даними Porsche, близько 97 % звичайних гальмувань можуть здійснюватися лише через електродвигуни, фізичні гальма майже не включаються.
Для тих, хто хоче спортивніший підхід, є опція серцевинних керамічних гальм (PCCB), що забезпечують максимальну ефективність.
Міський і позашлях — в одному кузові
Порше створила Cayenne Electric так, щоб він був не лише швидким, а й універсальним: адаптивна пневмопідвіска й активне керування задніми колесами підвищують маневреність на дорозі. Якщо додати опціональну систему Active Ride з активними стабілізаторами, кузов залишається збалансованим навіть у поворотах — комфорт і драйв в одному.
Не менше вражає і буксирувальна здатність — Cayenne Electric може тягнути до 3,5 тонн, що для електрокара — дуже серйозне досягнення.
Новий етап для бренду
Поява Cayenne Electric — це більше ніж просто реліз моделі. Це точка, де Porsche поєднує спортивну спадщину з електричною еру. Турбо-версія встановлює абсолютний рекорд потужності для бренду, демонструючи, наскільки глибоко Porsche готовий йти в електрифікацію, не втрачаючи характеру.
Одночасно, базова модель залишається практичною і універсальною — для тих, хто хоче екосвідомий SUV, але не готовий пожертвувати динамікою. Зарядка за 16 хвилин, індуктивна станція — усе це наближає електрокари до зручності бензинових авто, а інтер’єр показує: електрокар — це не просто «екологічний вибір», це технологічне мистецтво.





























