Київське метро “Деміївська” – “Либідська” утримувалося належно

Перегінний тунель між станціями метро "Деміївська" та "Либідська" було введено в експлуатацію у грудні 2010 року. Проте, вже під час будівництва виникали аварійні ситуації, а в березні 2011 року стався гарантійний випадок, пов'язаний з течами та виносом піску, який був усунутий підрядником.
З моменту відкриття і до грудня 2023 року метрополітен належним чином утримував ділянку, дотримуючись чинних інструкцій. Проводилися щоденні обходи, планові та поточні ремонти, а вся інформація ретельно фіксувалася у відповідній документації. Важливо зазначити, що ці поточні роботи не потребували інформування профільного департаменту.
У листопаді 2023 року через посилення теч і виносів породи було обмежено швидкість руху поїздів. Негайно розпочалися невідкладні роботи з нагнітання спеціальних розчинів та укріплення конструкцій. Коли ситуація стала критичною, метрополітен звернувся до спеціалізованого інституту, який має необхідну технічну базу та досвід, для проведення поглибленого обстеження тунельних споруд.
7 грудня, після отримання офіційного висновку про аварійний стан конструкцій, було поінформовано міське керівництво та профільний департамент. Рішення про зупинку руху поїздів було прийнято комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
Подальша експертиза підтвердила, що утримання тунелю здійснювалося належним чином. Основною причиною аварійності стали грубі порушення під час будівництва, зокрема неякісний монтаж, відсутність хімічного закріплення ґрунтів та зниження проєктної жорсткості тунельних конструкцій.
Київський метрополітен зробив усе можливе, щоб не допустити загрози для пасажирів, і коли ситуація загострилася, діяв негайно та відповідально. Інформація не приховувалася, а рішення ухвалювалися згідно з нормативними процедурами.
По матеріалам metro.kyiv.ua