Київ активізує боротьбу з дрифтерами — влада готує нові обмеження

У Києві планують посилити заходи проти дрифтерів, які влаштовують небезпечні шоу на дорогах столиці, особливо вночі. Про це офіційно заявив заступник голови КМДА Костянтин Ткаченко, наголосивши на тому, що хаотичні перегони створюють загрозу для мешканців міста та учасників дорожнього руху.
За словами чиновника, дрифтери в Києві — не поодинокі порушники, а справжня системна проблема, з якою місто бореться вже роками. Найбільше скарг надходить із районів із широкими площами, новими дорогами та відкритими парковками, де вечорами й уночі молодики збираються на «нелегальні змагання».
«Такі розваги не лише створюють шумовий дискомфорт, а й становлять реальну загрозу для пішоходів і водіїв. Ми працюємо над новими інструментами для ефективного реагування», — зазначив Ткаченко.
Київська влада готує низку рішень, серед яких:
- посилення контролю з боку патрульної поліції в «гарячих точках»;
- встановлення додаткових камер спостереження з функцією розпізнавання номерів;
- відстеження та евакуація авто, які беруть участь у дрифті;
- можливість позбавлення водійських прав у випадках повторних правопорушень.
Також обговорюється створення окремого майданчика або автодрому, де шанувальники автоспорту зможуть реалізовувати своє хобі легально й без загрози для інших. Ідея не нова, але раніше її реалізація гальмувалась через відсутність фінансування та землевідведення.
Поліція зі свого боку вже проводить рейди та фіксує факти порушення ПДР, пов’язані з дрифтом. Проте без належного законодавчого механізму притягнення до відповідальності багато справ закінчуються звичайними попередженнями або мінімальними штрафами.
У Київраді кажуть, що наразі готуються зміни до регламентів благоустрою та звернення до МВС щодо законодавчих ініціатив, які дозволили б серйозніше карати порушників. Ідея полягає в тому, щоб прирівняти небезпечний дрифт до хуліганських дій або створення аварійної ситуації.
Мешканці Києва часто скаржаться на нічний рев двигунів, скрегіт шин та блокування проїзду на парковках торгових центрів або в спальних районах. У багатьох випадках це не лише порушення спокою, а й відкрите нехтування безпекою.
Водночас у громадських організаціях, які підтримують молодь і автоентузіастів, закликають міську владу не просто забороняти, а запропонувати альтернативу — у вигляді автотреків, де можна законно дрифтувати, тренуватися та проводити офіційні змагання.
Очікується, що перші практичні зміни почнуть діяти вже до кінця літа. А поки що дрифтери залишаються однією з найгучніших і найризикованіших проблем нічного Києва.