AUTODOSUG
ВСЕ ПРО АВТО

Xiaomi звинувачує iPhone у самостійному старті електромобіля

07.10.2025 09:03 • Автор: Autodosug
Xiaomi звинувачує iPhone у самостійному старті електромобіля

У місті Вейхай, Китай, власник електромобіля Xiaomi SU7 став свідком незвичної ситуації: припаркована машина несподівано “поповзла” вперед, без людей за кермом, а потім зупинилася. Відео цієї події стало вірусним. Спочатку користувачі припускали злом, баг у ПЗ або “бунт автомобіля”. Але Xiaomi після перевірки заявили, що все було викликано валидною віддаленою парковкою, активованою через iPhone власника.

Деталі того, що сталося

Подія відбулась 30 вересня. Власник SU7, Лі Сяошуан, залишив авто перед магазином, пішов усередину, і через кілька хвилин побачив, що машина почала рухатись сама.

З CCTV видно, що ніхто не сидів у салоні. Виклик до Xiaomi послужив того, що виявили у журналі команд, що була надіслана команда “remote parking exit” з iPhone із міткою 16.2, яка, за словами Xiaomi, відповідає внутрішньому ідентифікатору повідомлень від iPhone 15 Pro Max.

Власник спочатку заперечував, що має iPhone з таким ідентифікатором або що надсилання команди відбувалось саме з його телефону, але дані логу підтвердили, що зв’язок між його пристроєм, додатком і авто існував у той момент.

Xiaomi вибачилися за непорозуміння з моделі пристрою у зверненні до клієнта (“iPhone 16” була неточною інтерпретацією) і підтвердили, що авто “поводилося згідно з отриманою командою” і що всі системи працювали як було задумано.

Аналіз і можливі уроки

Цей випадок викликає кілька важливих запитань, особливо коли автомобілі стають все “розумнішими” і отримують все більше дистанційного керування через мобільні додатки та голосові чи віддалені команди.

 Що могло піти не так:

Непередбачене натискання чи активація
Можливо, власник випадково активував функцію через додаток або голосового асистента. Наприклад, якщо iPhone був поруч і додаток мав доступ, або був активний Bluetooth / бездротовий зв’язок, це може спричинити “команду на виїзд”.

Незрозумілі ідентифікатори
Помилка у позначенні пристрою (заміна iPhone 15 Pro Max на “iPhone 16.2”) — показує, що навіть виробники іноді заплутуються у внутрішніх ідентифікаторах дисплеїв, що створює додаткову плутанину для користувачів.

Небезпека дистанційних чи автопілотних команд
Команда, яка керує рухом автомобіля, — це потужна функція. Якщо вона спрацьовує неусвідомлено, є ризик пошкодження майна чи загрози для людей, особливо коли автомобіль рухається без контролю.

 Що можна покращити, аби уникати схожих ситуацій:

Вбудувати додаткові підтвердження перед виконанням таких віддалених команд: наприклад, підтвердження через екран у машині, або голосове підтвердження лише коли авто включено в “паркінг”.

Обмежити діапазон дистанційного керування: наприклад, лише якщо телефон знаходиться у дуже близькій зоні, або за наявності фізичної взаємодії з авто.

Покращити UI/UX у мобільному додатку, щоб користувачі бачили, які пристрої мають права, при якому телефоні які ідентифікатори і чи активовано “remote parking”.

Регулярно оновлювати документацію і інформувати користувачів про ризики “неусвідомленої” активації.

 

Ситуація з Xiaomi SU7 — це хороший приклад, як “інтелектуальні” функції автомобілів, віддалене керування і зв’язок із смартфоном можуть викликати несподівані наслідки, навіть якщо технічно система працює “за правилами”.

Компанія, за її словами, підтвердила, що все спрацювало згідно з отриманою командою, і що станції / системи не мали несправностей. Але для власників це хороший нагадувач: треба бути уважним із тими функціями, що можуть активуватися віддалено.