Цьому S-класу більше не потрібні ви за кермом

Найновіше покоління S-Class отримало не лише оздоблення, шкіру та комфорт: тепер цей флагман може поїхати без водія. Німецький автовиробник — разом із партнерами — оголосив, що седан обладнують системами автономного керування рівня 4, що дає змогу авто рухатись самостійно у визначених зонах і за певних умов.
Партнер у цьому — китайська компанія Momenta, яка відповідає за програмне забезпечення. Перші роботаксі на основі S-Class планують запустити вже найближчим часом в Абу-Дабі. Це означає: розкішна “Мерседес-шайба” може стати звичною частиною транспортної мережі майбутнього.
У салоні — шість зірок комфорту, позаду — автопілот
S-Class давно вже символ елегантності, і тепер він додає — автоматичну їзду. Конфігурація задніх сидінь, комфорт, простір для ніг, преміальні матеріали — усе це лишається. Але тепер можна просто “розслабитися”, поклавши кермо та довіритися машині.
Це не “тест” чи концепт, а “майже готове рішення”: автопілот 4-го рівня — означає, що авто здатне керуватися самостійно в більш ніж 90 % дорожніх сценаріїв, із підтримкою сенсорів, радарів, лідара та “розумного софту”.
Для чого Mercedes випускає роботаксі на базі S-Class
Це логічний крок: S-Class — не просто авто, а мобільний простір. Людина ззаду може працювати, відпочивати, подорожувати, а сама машина — дбати про дорогу. Новий формат — не “машина для власника”, а “сервіс-послуга”.
Компанія прагне підняти планку: якщо роботаксі — то не просто мінівен чи бюджетний EV, а преміальний клас, комфорт, безпека, технології. Таким чином Mercedes позиціонує себе не лише як бренд люкс-авто, а як постачальник майбутньої мобільності.
Кому і де це може сподобатися — та які можуть бути перешкоди
Такий підхід — ідеальний для тих, хто хоче подорожувати з комфортом, без водіння: бізнесменів, мандрівників, людей, які цінують час і зручність. У великих містах із розвинутою інфраструктурою — таке авто може стати “мобільним офісом на колесах” або “шикарним трансфером”.
Але є нюанси. Автономність — лише в межах зони, де це передбачено; дорожньо-правове поле, правила, інфраструктура має відповідати. Також — чи схочуть власники розкішних салонів бути “роботаксі-парком”? Питань багато, і відповіді ще формуються.
Що означає цей крок для майбутнього авто та мобільності
Якщо все піде за планом — S-Class роботаксі може перевернути уявлення про авто як про “машину, яку треба водити”. Машина стає сервісом, комфортним простором, “таксі майбутнього” з рівнем люксу.
Це — ще один крок до ери, коли авто не потрібно купувати, керувати чи обслуговувати звично: достатньо сісти, обрати маршрут і довіритися інтелекту. І для Mercedes — це не просто інновація, це стратегія: бути попереду у світі, де авто — не просто транспорт, а технологія.


