Toyota розширює лінійку електромобілів у Європі з новим Urban Cruiser

Toyota продовжує розвивати свою стратегію багатопланового розвитку в Європі, поступово розширюючи лінійку електромобілів поряд з уже встановленими гібридними моделями. Під час презентації в Греції було представлено три майбутні моделі: оновлений bZ4X, новий C-HR+ та повністю електричний Urban Cruiser. Всі три моделі вийдуть на європейські дороги пізніше цього року.
Серед трійці нових моделей особливо виділяється найменший представник — Urban Cruiser. Ця модель, яка дебютувала в грудні 2024 року, є останнім доповненням Toyota до конкурентного сегменту B-SUV (субкомпактні кросовери). Спеціально розроблений для європейських покупців, цей невеликий електромобіль почне надходити до клієнтів восени 2025 року.
Незважаючи на те, що Urban Cruiser є електричним аналогом гібридного Yaris Cross, їхня схожість обмежується лише емблемою. Під капотом він використовує платформу Suzuki Heartect-e, яку також використовує майбутній eVitara, замість архітектури e-TNGA від Toyota. Значна частина зовнішнього та внутрішнього дизайну також повторює Suzuki, з незначними змінами для диференціації двох моделей.
Спереду Toyota додає свою ідентичність за допомогою світлової сигнатури у стилі "молоткова голова" та більш витонченого дизайну бампера. Це надає Urban Cruiser чистішого та більш згуртованого вигляду порівняно з його близнюком від Suzuki. Крім емблем Toyota та нових графіків задніх ліхтарів, решту кузовних панелей залишено майже без змін.
Всередині Urban Cruiser добре вписується в дизайнерську мову Toyota завдяки своїй масивній передній частині, мускулистим крилам та затемненим заднім ліхтарям. Довжина кросовера становить 4,285 мм (168,7 дюйма), що розміщує його між Yaris Cross довжиною 4,180 мм (164,6 дюйма) та C-HR довжиною 4,360 мм (171,7 дюйма). Проте, його електромобільна платформа дозволяє мати колісну базу 2,700 мм (106,3 дюйма), яка довша, ніж у обох цих моделей, а також у більшого Corolla Cross.
Ця додаткова довжина позитивно впливає на внутрішній простір. Пасажири ззаду отримують багато місця для ніг та зручний ковзний диван, що робить салон просторішим, ніж у Yaris Cross. Проте, простір для голови ззаду обмежений, особливо для високих пасажирів. Фіксований люк та розташована на підлозі батарея займають вертикальний простір, що може бути помітним для тих, хто віддає перевагу сидінню прямо.
Передбачувано, решту інтер'єру майже не відрізнити від Suzuki eVitara, з впливом Toyota, обмеженим емблемою на кермі та написом Urban Cruiser на килимках. Сприйнята якість не погана, незважаючи на широке використання твердих пластиків. Мені не дуже подобається глянцева чорна обробка плаваючої центральної консолі, але підсвічування, незвичайна текстура на дверних панелях та оббивка сидінь виглядають досить сучасно. На щастя, є кілька фізичних елементів керування під цифровою приладовою панелью, яка складається з 10,25-дюймового інструментального кластера та 10,1-дюймового інформаційно-розважального екрану.
Під капотом Urban Cruiser пропонує той самий діапазон силових агрегатів, що й eVitara. Покупці можуть вибирати між двома ємностями батарей та трьома варіантами приводу. Версія з переднім приводом та більшою літій-залізо-фосфатною батареєю ємністю 61 кВт·год забезпечує цільовий запас ходу близько 400 км (249 миль). Двохмоторна повнопривідна конфігурація збільшує потужність до 182 к.с., хоча оціночний запас ходу трохи зменшується до приблизно 350 км (217 миль).
Назва Urban Cruiser може звучати як жартівлива відсилання до Land Cruiser, викликаючи відчуття позашляхового духу в набагато меншому пакеті. Toyota підкреслює потенціал легкого бездоріжжя Urban Cruiser за допомогою таких функцій, як Downhill Assist Control та Trail Mode для слизьких поверхонь. Проте ніхто не очікує, що електромобіль на базі eVitara буде таким же здатним, як Suzuki Jimny (не кажучи вже про Land Cruiser) на бездоріжжі. Адже Toyota працює над "малюком" Land Cruiser для більш серйозних позашляхових застосувань.
Це не перший випадок, коли Toyota використовує назву Urban Cruiser. Вона дебютувала на концепті 2006 року, за яким послідувала серійна модель на базі Yaris, яка продавалася в Європі з 2008 по 2014 рік. Ця модель також мала близнюка в Північній Америці, де вона була відома як Scion xD. Нещодавно моделі, побудовані Suzuki під назвою Urban Cruiser, з'явилися на глобальних ринках, переважно орієнтовані на Індію та інші країни, що розвиваються.
Urban Cruiser є лише частиною зростаючої електричної стратегії Toyota в Європі. Під час того ж заходу в Греції він був представлений разом з оновленим bZ4X (який просто називається bZ в Північній Америці) та прототипом C-HR+, обидва з яких очікується запуск у 2025 році. Хоча вони мають деякі спільні риси дизайну спереду, кожна модель служить різним цілям.
C-HR+ нахиляється до більш преміального та спортивного образу з купе-подібною лінією даху та гострішим дизайном, який позиціонує його в центрі сегменту C-SUV (компактні кросовери). Він має кілька спільних рис із стандартним C-HR, але помітно більший та сміливіший. Натомість оновлений bZ4X залишається більш сімейним та додає легкі можливості бездоріжжя завдяки своїй повнопривідній системі X-Mode від Subaru.
Toyota планує завершити свою європейську лінійку електромобілів наступного року з bZ Woodland, який є братом Subaru Trailseeker. Це збільшить загальну кількість електричних моделей у регіоні до чотирьох, що вчетверо збільшить варіанти Toyota з нульовими викидами всього за два роки.
Наявність чотирьох електромобілів може здатися значною для компанії, президент якої відкрито ставив під сумнів їхні екологічні переваги, але деякі ринки отримують ще більше варіантів. Китай, наприклад, пропонує п'ять електричних моделей Toyota: bZ3, bZ3X, bZ4X, bZ5 та bZ7.
Північна Америка, як очікується, зрештою зрівняється з цією кількістю, хоча з іншою лінійкою. Покупці в США матимуть доступ до C-HR+, bZ, bZ Woodland та майбутнього трирядного SUV, який буде вироблятися локально.
Для автомобільних ентузіастів це означає розширення вибору електромобілів від Toyota, які пропонують різні характеристики та можливості для різних потреб та уподобань. Це також свідчить про зростаючу присутність Toyota на ринку електромобілів та її прагнення задовольнити потреби сучасних споживачів.



















