Stellantis очікує мільярдних збитків через мита

Stellantis повідомила про чистий збиток в розмірі 2,65 мільярда доларів у першому півріччі 2025 року. Очікується, що мита коштуватимуть Stellantis до 1,7 мільярда доларів лише цього року. Новий генеральний директор Антоніо Філоса визнає, що перше півріччя було далеко не таким, як очікувалося.
У той час як глобальні ланцюжки постачання залишаються непередбачуваними та політично напруженими, нові мита з'явилися в особливо складний момент для одного з найбільших автовиробників світу. Останнє коло торгових обмежень США не могло бути більш невчасно для Stellantis, яка вже стикалася з внутрішніми проблемами, включаючи недавню зміну керівництва. Зараз компанія готується до фінансових наслідків.
Автовиробник очікує, що міжнародні мита, запроваджені президентом Дональдом Трампом, зменшать його прибутки приблизно на 1,5 мільярда євро (1,7 мільярда доларів), з яких близько 1,2 мільярда євро (1,38 мільярда доларів) припадає на другу половину року.
Зростання пов'язане в основному з вищими витратами на імпортні деталі. Незважаючи на тиск, Stellantis заявляє, що вона "активно взаємодіє з відповідними політиками" і продовжує планування довгострокових сценаріїв.
Протягом першого півріччя 2025 року Stellantis повідомила про чистий збиток в розмірі 2,3 мільярда євро (близько 2,65 мільярда доларів), включаючи 3,3 мільярда євро (близько 3,8 мільярда доларів) чистих витрат, виключених з її скорректированного операційного доходу. Для порівняння, Stellantis досягла чистого прибутку в розмірі 5,6 мільярда євро (близько 6,4 мільярда доларів) в першому півріччі 2024 року.
Новий генеральний директор Антоніо Філоса зазначив, що "перше півріччя було... далеко не там, де ми хочемо і потребуємо бути. Нам ще багато чого потрібно зробити. Зокрема, ми зосереджені на поверненні продуктів у сегменти, де ми були відсутні".
Філоса виразив впевненість, що покращення можливе, наголосивши на тому, що Stellantis вже робить добре. "Ми виправимо те, що не так у Stellantis, використовуючи все те, що правильно в Stellantis", — сказав він, вказуючи на людей компанії, енергію та майбутні продукти як основу для відновлення.
З огляду на це, Філоса передбачив покращення в другому півріччі для бренду, зазначивши, що має бути збільшення чистого доходу, низька однозначна рентабельність скорректированого операційного доходу та покращення вільного грошового потоку від операційної діяльності.
Десять нових моделей планується випустити цього року, а в другому півріччі відбудеться запуск трьох оновлених автомобілів, побудованих на платформі STLA Medium. Серед них оновлений Jeep Compass, Citroën C5 Aircross та DS No.8, які є частиною зусиль Stellantis відновити позиції в ключових сегментах.