Очевидно, вам потрібен дозвіл Hyundai, щоб самостійно замінити гальма на Ioniq 5 N

Власник Hyundai Ioniq 5 N розповідає про ситуацію, коли спроба самостійно замінити задні гальмівні колодки перетворилася на майже неможливе завдання.
За словами користувача, автомобіль блокує доступ до базового технічного обслуговування через програмні обмеження — навіть для елементарної заміни гальмівних колодок.
Це викликає серйозне занепокоєння щодо принципу «право на ремонт» (Right to Repair) у світі сучасних електромобілів.
У чому саме проблема?
• При заміні задніх колодок потрібне відведення електронного стоянкового гальма (EPB) — інакше нові колодки не встановляться коректно.
• Крім механічного втручання, система вимагає запуску діагностичного інструменту Hyundai J2534 Diagnostic Tool, який:
працює лише під ОС Windows,
має підписку близько 60 дол./тиждень,
потребує апаратного адаптера (від ~2 000 доларів) для підключення до авто.
• Навіть після придбання підписки власник повідомив, що код помилки блокує доступ: «DIY-майстрам не дозволено» — повідомили через NASTF.
Цей випадок — не просто про одну гальмівну систему. Він показує тенденцію: виробники електромобілів дедалі більше контролюють не лише сам автомобіль, але й обслуговування. Для власників це має декілька наслідків:
Зростає залежність від офіційного сервісу виробника.
Підвищуються витрати на обслуговування та знижуються можливості самостійного ремонту чи незалежного сервісу.
Питання «право на ремонт», тобто можливість для власника самостійно або через незалежний сервіс виконувати обслуговування — стає ключовим.
Сам виробник, Hyundai, на запит Carscoops відповів, що вивчає ситуацію.
Якщо ви плануєте покупку Ioniq 5 N або іншого електромобіля з подібною системою — варто врахувати:
Самостійна заміна колодок або інших деталей може вимагати дорогої ліцензії або програмного забезпечення.
Під час гарантійного або післягарантійного періоду важливо знати, що обслуговування може бути складнішим, ніж у традиційних авто з ДВЗ.
Якщо ви звикли «під капотом самостійно», цей авто може поставити вас перед вибором: або офіційний сервіс, або обмежена можливість DIY.
Випадок із Hyundai Ioniq 5 N — дзвіночок для всіх власників електромобілів. Коли навіть така базова операція, як заміна гальмівних колодок, стає програмно обмеженою — це не випадковість. Це нова реальність, яка вимагає від виробників, регуляторів та споживачів переосмислення, що таке обслуговування, ремонт і контроль авто в електричну еру.
Якщо для вас важливий контроль над своїм авто й можливість самостійного обслуговування — ця ситуація варта уваги.