AUTODOSUG
ВСЕ ПРО АВТО

Nissan стане "електричним заводом" для Ford та Stellantis

08.10.2025 15:03 • Автор: Autodosug
Nissan стане "електричним заводом" для Ford та Stellantis

 Суть угоди: чому Nissan виготовлятиме авто для конкурентів?

Nissan веде переговори з Ford та Stellantis (власник Jeep, Dodge, Peugeot тощо) про контрактне виробництво електрифікованих кросоверів на своїх заводах у США. Мова йде про моделі на базі Nissan Rogue (в Європі – X-Trail), але з логотипами інших брендів.

Ключові деталі:

  • Модель-донор: Nissan Rogue (3-рядний кросовер, платформа CMF-CD).
  • Тип електрифікації:
    • Гібрид (HEV) або плаг-ін гібрид (PHEV) – найімовірніший варіант.
    • Повністю електрична версія (EV) – менш ймовірна (через відмінності в платформах).
  • Заводи:
    • Смирна (Теннессі) – основне виробництво.
    • Кантон (Міссісіпі) – резервні потужності.
  • Обсяги: до 100 000 авто на рік для кожного партнера (загалом до 200 000).
БрендМодель (очікувана)Тип електрифікаціїПлатформаРинок збуту
FordНевідомий кросовер (можливо, Ford Escape PHEV)PHEVCMF-CDПівнічна Америка
StellantisJeep Compass HEV або Dodge Hornet PHEVHEV/PHEVCMF-CDСША, Мексика
NissanRogue HEV/PHEVHEV/PHEVCMF-CDГлобальний

 Чому це вигідно всім сторонам?

Для Nissan:

Завантаження потужностей:

  • Заводи в США працюють на 60–70% потужності (через зниження попиту на традиційні кросовери).
  • Контрактне виробництво дозволить уникнути звільнень (у 2025 році Nissan вже скоротив 1 500 робочих місць у США).

Додатковий прибуток:

  • $1 000–1 500 прибутку з кожного авто (оцінка аналітиків).
  • $200–300 млн річного доходу (при обсягах 200 000 авто).

Зниження витрат:

  • Спільні закупівлі комплектуючих (наприклад, батарей для гібридів).

Для Ford та Stellantis:

Економія на розробці:

  • Не потрібно інвестувати в нові платформи для гібридів.
  • Швидкий вихід на ринок (1–2 роки замість 4–5 на розробку з нуля).

Виконання норм:

  • Закон США про інфляцію (IRA) вимагає локального виробництва для субсидій на електромобілі.
  • Nissan вже має сертифіковані лінії для гібридів у США.

Конкуренція з Toyota:

  • Toyota домовилася про спільне виробництво з Mazda (завод в Алабамі).
  • Ford та Stellantis відстають у гібридах від Toyota та Honda.

 Технічні деталі: що саме вироблятимуть?

  • Платформа CMF-CD:
    • Підходить для компактних та середніх кросоверів.
    • Підтримує HEV, PHEV та м’які гібриди (MHEV).
  • Двигуни та батареї:
    • 1.5-літровий турбо (VC-Turbo) + електромотор (система e-Power від Nissan).
    • Ємність батареї (PHEV): ~15–20 кВт·год (запас ходу на електриці: 50–80 км).
  • Відмінності від Nissan Rogue:
    • Дизайн екстер’єру/інтер’єру (передня/задня частини, салон).
    • Фірмові технології:
      • Ford: SYNC 4 (мультимедіа), BlueCruise (автопілот).
      • Stellantis: Uconnect 5, STLA AutoDrive (для Jeep).

 Коли чекати перші авто?

  • 2026 рік: старт пілотного виробництва (невеликі партії для тестів).
  • 2027 рік: масове виробництво (очікувано 50 000–70 000 авто на рік для кожного бренду).
  • Модельний ряд:
    • Ford: ймовірно, новий Escape PHEV (заміна поточній версії).
    • Stellantis:
      • Jeep Compass 4xe (гібрид для США, зараз імпортується з Італії).
      • Dodge Hornet PHEV (альтернатива Toyota RAV4 Prime).

 Як це вплине на ринок?

Для США:

Більше доступних гібридів:

  • Ціна Ford Escape PHEV може впасти з $40 000 до $35 000 (завдяки економії на виробництві). ✔ Зростання продажів:
  • До 2030 року гібриди складуть 50% ринку кросоверів в США (зараз ~30%).

Для Європи та України:

  • Нових моделей не чекати:
    • Угоду укладено тільки для північноамериканського ринку.
    • В Європі Ford та Stellantis використовують власні платформи (наприклад, STLA Medium для Jeep).
  • Непрямий вплив:
    • Здешевлення технологій (батареї, електромотори) через масштаб.
    • Можливість імпорту підержаних гібридів з США через 3–5 років.

 Ризики для Nissan

 Втрата ідентичності бренду:

  • Споживачі можуть плутати моделі (наприклад, якщо Jeep Compass буде технічно ідентичний Nissan Rogue). 
  • Залежність від партнерів:
  • Якщо Ford або Stellantis зменшать замовлення, Nissan залишиться з незавантаженими потужностями
  • Конкуренція з власними моделями:
  • Nissan Rogue та Ford Escape можуть канібалізувати один одного в оренді (fleet-ринок).

 Прецеденти: хто вже робить так само?

ВиробникЗамовникМодельРікОбсяги (на рік)
ToyotaMazdaMazda CX-5 (гібрид)202350 000
ToyotaSubaruSubaru BRZ (спільно з Toyota 86)202130 000
RenaultMercedesMercedes Citan (на базі Renault Kangoo)202180 000
NissanMitsubishiMitsubishi ASX (на базі Renault Captur)202340 000

 Чого очікувати далі?

  • 2026 рік:
    • Офіційне підтвердження угоди (очікується на Детройтському автосалоні).
    • Початок переобладнання заводів у Теннессі.
  • 2027–2028 роки:
    • Вихід нових гібридних кросоверів від Ford та Stellantis.
    • Можлива розширення співпраці на електромобілі (якщо Nissan переведе завод у Смирні на платформу CMF-EV).
  • 2030 рік:
    • До 30% кросоверів у США можуть вироблятися за контрактними угодами (прогноз LMC Automotive).

Революція чи тимчасове рішення?

Ця угода – логичний крок в умовах:

  • Дефіциту інвестицій в нові платформи.
  • Жорстких екологічних норм (особливо в США та ЄС).
  • Надлишку виробничих потужностей після пандемії.

Для споживачів це означає: ✔ Більше вибору гібридів за нижчими цінами. ✔ Прискорення електрифікації (особливо у сегменті $30 000–40 000).

Але довгостроково це може призвести до уніфікації моделей різних брендів – як це сталося з VW Group (де Audi, Skoda та VW часто відрізняються тільки логотипом).

Як ви ставитеся до контрактного виробництва авто? Чи купили б ви Ford або Jeep, знаючи, що його зробив Nissan? Поділіться думкою в коментарях!