Найновіший і найменший електромобіль Renault залишить позаду ID.1 від VW

Renault 5 E-Tech: повернення легенди в електричному форматі
Renault офіційно представила серійну версію Renault 5 E-Tech Electric – найменший та найдоступніший електромобіль бренду, який має перевершити Volkswagen ID.1 за ціною, дизайном та технічними характеристиками. Авто дебютувало на Паризькому автосалоні 2025 і вже приймає замовлення в Європі.
Дизайн: ретро-футуризм
Екстер’єр:
- Класичні пропорції Renault 5 (короткий капот, вертикальна задня частина).
- Світлодіодна оптика у формі "C" (фірмовий стиль Renault).
- Кольори кузова:
- "Electric Blue" (ексклюзивний для E-Tech).
- "Noir Profond" (глибокий чорний з матовим покриттям).
- "Gris Alpine" (сірий металік).
- Колеса: 17-дюймові литі диски (опція – 18-дюймові для топових версій).
Габарити:
| Параметр | Renault 5 E-Tech | Volkswagen ID.1 (очікувано) | Citroën ë-C3 |
|---|---|---|---|
| Довжина | 3 900 мм | 3 850 мм | 4 000 мм |
| Ширина | 1 700 мм | 1 680 мм | 1 730 мм |
| Висота | 1 400 мм | 1 500 мм | 1 520 мм |
| Колісна база | 2 540 мм | 2 450 мм | 2 540 мм |
Стандартна версія:
- Ємність батареї: 40 кВт·год (літій-іонна, виробництва LG Energy Solution).
- Запас ходу (WLTP): 300 км (реально ~240–250 км).
- Потужність: 95 к.с. (70 кВт).
- Крутний момент: 200 Н·м.
- Прискорення 0–100 км/год: 11.5 секунди.
Версія з підвищеною ємністю (E-Tech Long Range):
- Ємність батареї: 52 кВт·год.
- Запас ходу (WLTP): 400 км (реально ~320–340 км).
- Потужність: 136 к.с. (100 кВт).
- Прискорення 0–100 км/год: 8.5 секунди.
Зарядка
- Повільна зарядка (AC):
- 7 кВт: 0–100% за 6 годин (40 кВт·год).
- 11 кВт (опція): 0–100% за 4 години.
- Швидка зарядка (DC):
- 50 кВт: 10–80% за 30 хвилин (40 кВт·год).
- 100 кВт (тільки для Long Range): 10–80% за 20 хвилин.
Платформа та підвіска
- Платформа: CMF-B EV (спеціально для компактних електромобілів).
- Переваги:
- Нижчий центр ваги (батарея вмонтована в підлогу).
- Краща керованість порівняно з ID.1 (який використовує MEB Entry).
- Переваги:
- Підвіска:
- Спереду: стійки McPherson.
- Ззаду: пружинна балка (простота та надійність).
- Кліренс: 150 мм (достатньо для міських умов).
Інтер’єр: мінімалізм та технології
- Салон:
- Ергономіка: водійське місце нагадує Renault Clio, але з вищим положенням сидіння (як у кросовера).
- Матеріали:
- Перероблений пластик (з вмістом 30% рециклованих матеріалів).
- Тканинна оббивка з екологічним сертифікатом.
- Технології:
- 10-дюймовий екран мультимедіа з Google Built-In (Android Auto та карти Google Maps вбудовані).
- 7-дюймовий цифровий щиток (з режимом еко-водіння).
- Бездротова зарядка для смартфонів.
- Система допомоги водієві:
- Адаптивний круїз-контроль (до 140 км/год).
- Автоматичне паркування (з 360-градусною камерою).
| Параметр | Renault 5 E-Tech (40 кВт·год) | VW ID.1 (очікувано) | Citroën ë-C3 | Fiat 500e |
|---|---|---|---|---|
| Запас ходу (WLTP) | 300 км | 280 км | 320 км | 320 км |
| Потужність | 95 к.с. | 90 к.с. | 113 к.с. | 95 к.с. |
| Час 0–100 км/год | 11.5 с | 12.0 с | 10.5 с | 9.5 с |
| Ціна (Європа) | ~€25 000 | ~€27 000 | ~€23 000 | ~€30 000 |
| Швидка зарядка | 50 кВт (30 хв 10–80%) | 50 кВт (35 хв) | 100 кВт | 50 кВт |
| Гарантія на батарею | 8 років / 160 000 км | 8 років / 160 000 км | 8 років | 8 років |
Ціна та доступність
Європа (основний ринок):
- Стартова ціна: €25 000 (для версії з 40 кВт·год).
- Long Range (52 кВт·год): €29 000.
- Субсидії:
- Франція: до €5 000 (кінцева ціна ~€20 000).
- Німеччина: до €4 500.
- Італія: до €6 000 (залежно від регіону).
- Старт продажів: весна 2026 року (перші поставки – літо 2026).
Україна:
- Офіційні поставки: не плануються (Renault зосереджений на Європі).
- Альтернативи:
- Паралельний імпорт (ціна від €28 000–30 000).
- Конкуренти на ринку:
- Dacia Spring (від ₴650 000).
- BYD Dolphin (від ₴800 000).
- Renault Twingo E-Tech (від ₴750 000).
Чому Renault 5 E-Tech кращий за Volkswagen ID.1?
- Ціна:
- Renault дешевший на €2 000–3 000 (залежно від комплектації).
- Дизайн:
- Ретро-стиль Renault 5 виглядає яскравіше, ніж консервативний ID.1.
- Технічні переваги:
- Більший запас ходу (300 км vs. 280 км у базовій версії).
- Швидша зарядка (30 хв vs. 35 хв у ID.1).
- Інтер’єр:
- Більш сучасна мультимедіа (Google Built-In vs. слабка система VW).
- Надійність:
- Renault використовує перевірену платформу CMF-B EV, тоді як MEB Entry (для ID.1) – нова та менш випробувана.
Для кого цей автомобіль?
✅ Ідеальний вибір, якщо вам потрібен:
- Компактний електромобіль для міста з стильним дизайном.
- Доступна ціна (після субсидій ~€20 000).
- Надійна платформа (CMF-B EV вже використовується в Renault Mégane E-Tech).
❌ Не підійде, якщо ви шукаєте:
- Авто для далеких поїздок (запас ходу 300 км обмежує можливості).
- Потужний електрокар (95 к.с. мало для шосе).
- Преміальний салон (пластик та тканина домінують).
Конкуренти: хто ще бореться за сегмент компактних EV?
| Модель | Ціна (Європа) | Запас ходу (WLTP) | Переваги | Недоліки |
|---|---|---|---|---|
| Renault 5 E-Tech | ~€25 000 | 300–400 км | Дизайн, ціна, надійність | Мала потужність |
| VW ID.1 | ~€27 000 | 280 км | Бренд VW, просторіший салон | Дорожчий, слабка мультимедіа |
| Citroën ë-C3 | ~€23 000 | 320 км | Найдешевша, комфортна підвіска | Повільна зарядка (50 кВт) |
| Fiat 500e | ~€30 000 | 320 км | Стильний, хороша динаміка | Дорогий, малий багажник |
| Dacia Spring | ~€20 000 | 230 км | Найдешевша, проста | Малий запас ходу, слабка динаміка |
Плани Renault на майбутнє
- 2026 рік:
- Старт продажів Renault 5 E-Tech в Європі.
- Тест-драйви для преси (очікується в першому кварталі 2026).
- 2027 рік:
- Версія з батареєю 60 кВт·год (запас ходу 450 км).
- Спортивна версія Alpine 5 (потужність 200+ к.с.).
- 2028 рік:
- Електричний хетчбек на базі Renault 4 (концепт Renault 4ever).
Чи варто чекати Renault 5 E-Tech?
Так, якщо:
- Ви шукаєте стильний, компактний та доступний електромобіль.
- Вам подобається ретро-дизайн та простота конструкції.
- Ви готові чекати до літа 2026 року (або купувати з паралельного імпорту).
Ні, якщо:
- Вам потрібен автомобіль з великим запасом ходу (краще розглянути BYD Dolphin або MG4).
- Ви віддаєте перевагу потужнішим моделям (наприклад, Hyundai Kona Electric).
Як ви ставитеся до ретро-електромобілів на кшталт Renault 5 E-Tech? Чи купували б ви таке авто замість сучаснішого, але менш емоційного електрокара (наприклад, VW ID.1)? Поділіться думкою в коментарях!













