Китайський конкурент Toyota Land Cruiser GWM Tank 500 приємно дивує

У останні роки китайські автовиробники перетворилися з аутсайдерів на серйозних конкурентів на зарубіжних ринках, і ніде цей зсув не помітніший, ніж у категорії SUV. Яскравим прикладом став 2023 рік, коли GWM представила компактний Tank 300 в Австралії. Завдяки здатності до бездоріжжя та конкурентній ціні в AU$46,990 (~$30,200), він швидко зробив сильний враження.
Тепер Great Wall Motors (GWM) представляє щось значно більше та амбіційніше: Tank 500, повнорозмірний гібридний SUV, призначений для конкуренції з довгостроковими фаворитами від Ford, Isuzu та Toyota. Базуючись на Tank 300, модель 500 пропонує більше простору, потужнішу продуктивність та набагато більш досконалий технічний комплект. Він позиціонується як конкурент деяким з найпопулярніших пропозицій у сегменті, включаючи Ford Everest, Isuzu MU-X та останній Toyota Land Cruiser Prado, які відомі тим, що справляються з усім — від шкільних поїздок до міжміських пригод.
Справжнє питання полягає в тому, чи може компанія, яка колись була відома бюджетними автомобілями, справді конкурувати з великими іменами в цьому класі. Дивно, але відповідь, здається, позитивна.
У Австралії продаються дві версії Tank 500: Lux HEV та Ultra HEV. Обидві мають однакову гібридну силову установку, яка складається з 2,0-літрового турбованого чотирициліндрового бензинового двигуна, електродвигуна та дев'ятиступінчастої автоматичної трансмісії з гідротрансформатором. Сумарна потужність становить 342 к.с. (255 кВт) і 478 фунт-футів (648 Нм) крутного моменту, що є дуже солідними показниками.
Як і багато інших нових автомобілів з Китаю, ціна Tank 500 нижча за конкурентів. Ціна на Lux HEV починається від AU$64,490 ($41,400), включаючи всі збори, тоді як Ultra HEV, який ми тестували, коштує від AU$72,990 ($46,900). Для порівняння, ціни на новий Land Cruiser Prado починаються від AU$78,552 ($50,400) і досягають AU$110,638 ($71,000) за топову комплектацію Kakadu.
Враховуючи ціну Tank 500, можна подумати, що салон буде таким же базовим, як і можливо. Але ви помилитеся; інтер'єр Ultra HEV відчувається як щось, що починається з шестизначної ціни. Домінує в салоні 14,6-дюймовий екран інфотейнмент-системи, розташований у центрі приладової панелі, як і в багатьох інших сучасних автомобілях. Ця система підтримує бездротове Apple CarPlay та Android Auto, але насправді вам не потрібні ці функції, оскільки автономна система чудова.
GWM зробила чудову роботу, зробивши своє програмне забезпечення швидким і деталізованим. Якщо що, воно може бути трохи занадто всеосяжним, і з таким великим числом різних меню може бути складно відстежувати, де знаходяться деякі налаштування. Але, враховуючи цінову категорію, набір технологій, що пропонується, вражає.
Також є 12,3-дюймовий цифровий приладовий щиток, відмінний проекційний дисплей, масажні сидіння водія та переднього пасажира, а також налаштовуване підсвічування. Я був також здивований, побачивши, що є дев'ять різних рівнів для підігріву передніх сидінь, а також дев'ять різних рівнів вентиляції, тоді як зазвичай нормою є три. Звичайно, вам не потрібно стільки, але приємно мати таку можливість.
Також є безліч систем безпеки, які входять у стандартну комплектацію. Вони включають автоматичне екстрене гальмування, попередження про поперечний рух спереду, автоматичне гальмування при поперечному русі спереду, інтелектуальне поворотне керування, допомогу при зміні смуги руху, попередження про зіткнення ззаду, попередження та гальмування при поперечному русі ззаду, допомогу утримання смуги руху та розпізнавання дорожніх знаків. Як і в деяких інших продуктах GWM, також є монітор уваги водія, але він надто активний і може дратувати. Якщо ви позіхнете, він миттєво і безпомилково запропонує вам відпочити.
Хороша новина полягає в тому, що всі ці системи можна легко вимкнути в налаштуваннях. Є деякі дивні особливості, такі як налаштування пам'яті сидіння, які називаються 'Memoria 1', 'Memoria 2' та 'Memoria 3'. Крім того, система оглядових камер для бездоріжжя прихована під меню під назвою 'Conqueror Perspective'. Підсвічування також включає деякі дешево виглядаючі зірки на приладовій панелі. Я також був здивований, що не було килимків на підлозі.
Система сигналізації також має дивну особливість. Кілька разів я вимикав автомобіль, замикав його і відходив, але сигналізація починала голосити. Пошук у деяких групах власників виявив, що якщо сонцезахисний козирок для панорамного люка залишити відкритим, і ви замикаєте Tank 500, сигналізація прозвучить шість разів, і автомобіль закриє сонцезахисний козирок за вас.
На щастя, решта салону чудова. GWM встановила приємну, м'яку шкіру на приладову панель, тунель трансмісії, кермо, сидіння та дверні панелі, що робить салон майже на рівні з німецьким SUV, який коштує вдвічі дорожче. Також є гарна імітація дерев'яної обробки на приладовій панелі, перемикачі з металевим відчуттям на консолі, і навіть аналоговий годинник, який нагадує європейський дизайн.
Другий ряд також добре обладнаний, з ручними сонцезахисними шторками та окремою панелью клімат-контролю. Всі Tank 500, що продаються в Австралії, є семимісними, і простір у третьому ряду порівнянний з такими автомобілями, як Ford Everest та Isuzu MU-X. З третього ряду сидінь у дії, є обмежений 98 літрів (3,4 кубічних фути) вантажного простору ззаду, але коли вони складені, цей обсяг збільшується до 795 літрів (28 кубічних футів).
Не лише інтер'єр Tank 500 вражає. Він також добре їздить і має безліч вражаючих функцій як для їзди по дорозі, так і для бездоріжжя.
Почнемо з негативних моментів, найтривожнішим з яких є гальма. Я керував сотнями автомобілів, але ніколи не був за кермом автомобіля з такою м'якою педаллю гальма, як у Tank 500. У місті та при невеликих натисканнях це не велика проблема. Однак, якщо вам доведеться гальмувати різко, педаль швидко втопиться в килимок.
Їзда також залишає трохи бажати кращого. Вона комфортна, але трохи занадто м'яка і стрибучка для моєї уподоби, оскільки сильно нахиляється під час гальмування та різкого прискорення. Крім того, передня, бічні та задні камери з'являються на головному дисплеї щоразу, коли ви використовуєте покажчик повороту, і я не зміг знайти спосіб відключити цю операцію.
У Tank також є деяке тривожне зависання обертів. Якщо зняти ногу з педалі газу, він продовжуватиме прискорюватися протягом повної секунди. GWM, як повідомляється, виправила це оновленням наприкінці 2024 року, але наш тестовий автомобіль не був оновлений.
Але є також багато хорошого. Є 11 різних режимів водіння, включаючи базові опції, такі як Eco, Normal, Sport, Snow, Sand, Mud та Rock. У розділі бездоріжжя інфотейнмент-системи доступні додаткові режими. До них входять три налаштовувані користувацькі режими, які дозволяють вибрати між 2H (задній привід), 4A (автоматичний повний привід) та 4H (повний привід з високим діапазоном). Ви також можете регулювати реакцію силового агрегату на Gentle, Comfort та Radical, а також налаштовувати кермо та налаштування ESC.
GWM навіть додала попередньо налаштовані режими 'High speed off-road racing' та, можливо, дивно для SUV, режим 'Drift', який відключає контроль тяги та переводить Tank 500 на задній привід. Звичайно, ви не купуєте SUV, щоб дрейфувати на зустрічах автомобілів, але приємно знати, що ви можете, якщо захочете.
Функції бездоріжжя на цьому не закінчуються. Є також крейсерський контроль для бездоріжжя та функція, яка дозволяє автомобілю блокувати внутрішнє заднє колесо, тим самим забезпечуючи більш тісні повороти. Однак це не справжній танковий поворот, як у електричного G-Class або YangWang U8. Неначе всіх цих програмних рішень недостатньо, щоб довести, наскільки серйозно GWM ставиться до бездоріжжя, Tank 500 оснащений трьома диференціалами з блокуванням. Так, трьома, як у G-Class. Більше того, є навіть висувні бічні підніжки.
Ми протестували деякі з цих режимів та блокування диференціалів і були вражені. Незважаючи на те, що він оснащений шинами, орієнтованими на асфальт, Tank 500 відчуває себе як вдома на складних бездоріжних стежках. Однак передній та задній бампери досить низько висять, що впливає на кути наїзду та з'їзду.
На вулиці Tank 500, звичайно, відчувається великим, але кермо приємне, легке та дивно пряме. Слід зазначити, що воно також майже позбавлене будь-якого відчуття. Якщо ви відчуваєте себе трохи неспокійно, є навіть система контролю старту, і Tank може розігнатися до 100 км/год (62 миль/год) трохи більше ніж за 7 секунд.
Гібридна система хороша, але не ідеальна. Якщо їздити в будь-якому режимі, крім Sport, Tank 500 спочатку використовує електродвигун, перш ніж двигун вмикається на швидкості близько 10 км/год (6 миль/год). При старті та виїзді з поворотів вам доведеться досить сильно натискати на педаль газу, щоб двигун внутрішнього згоряння ввімкнувся і справді почав рух. Режим Sport покращує це, але не усуває повністю. Одне, що мені сподобалося, це те, що є три різні налаштування для регенеративного гальмування.
Пальне ефективність також досить погана, враховуючи, що це гібрид. GWM заявляє про 8,5 л/100 км (27,6 миль на галон США) в комбінованому циклі, але я отримав в середньому 14,1 л/100 км (16,6 миль на галон США), переважно при їзді в місті та по шосе. Ви отримаєте набагато кращу ефективність у Land Cruiser Prado, MU-X або Everest з дизельним двигуном. GWM працює над негібридним дизельним варіантом, який планується запустити в найближчі два роки, що може бути покращенням.
Перевагою наявності бензиново-гібридного силового агрегату, а не дизельного, є те, що силовий агрегат Tank 500 набагато тихіший за своїх конкурентів. Оскільки він інтелектуально перемикається між електричним і бензиновим живленням, він залишається тихим і відчувається без стресу.
Tank 500 має заявлену вантажопідйомність 790 кг (1,741 фунт) і здатність буксирувати 3,000 кг (6,613 фунтів). Це добре, але менше, ніж 3,500 кг (7,716 фунтів), які можна знайти в деяких його конкурентів.
Я визнаю, що не мав високих очікувань перед тижнем з Tank 500. Однак мене вразила кількість технологій та обладнання, встановленого GWM за ціною. Порівняно з його конкурентами, це справжня вигода. У версії Ultra інтер'єр чудовий і відчувається добре виконаним.
Порівняно з деякими своїми конкурентами, довговічність Tank 500 залишається недоведеною, тому я не впевнений, що довіряв би йому так само добре витримувати міжміські поїздки, які часто роблять власники його конкурентів. Враховуючи всю технологію, яку він має, є багато речей, які потенційно можуть піти не так. На щастя, GWM пропонує семирічну гарантію без обмеження пробігу. Оскільки, окрім м'яких гальм, споживання є його найбільш помітним недоліком, я дуже зацікавлений у тестуванні дизельної версії, коли вона з'явиться.


















