Huawei отримала проривний патент на акумулятор для електромобілів до 3000 км

Huawei отримала патент на сульфідний твердотільний акумулятор, що обіцяє енергетичну щільність 400–500 В·г/кг, тобто в 2–3 рази більше, ніж у сучасних літій-іонних батарей. Згідно із заявою, така батарея може забезпечити середньому седану до 3000 км (≈ 1860 миль) пробігу за один заряд і відновлювати повний рівень струму за п’ять хвилин.
Проте ці цифри є теоретичними і базуються на китайському циклі CLTC, який зазвичай завищує реальні показники. Наприклад, радше за все, за американським EPA вона забезпечить не більше 1300 миль (~2090 км) . Зрештою це все одно втричі більше за актуальні моделі 2025 року.
Однак навіть така батарея буде непростою у використанні. За розрахунками, дальність у 1860 миль потребувала б блоку місткістю близько 500 кВт·год. Навіть при 500 Вт·г/кг, він важитиме близько тонни — це в 1,5 раза більше, ніж батарея Porsche Taycan на 93 кВт·г . Таку масу та габарити не лише складно інтегрувати в серійні авто, але й зробити комерційно вигідними.
Також, щоб зарядитися за п'ять хвилин, потрібен тариф потужністю понад 4 МВт — рівень, який суттєво перевищує наявну інфраструктуру. Поточні мережі зарядних станцій просто фізично не витримають такого навантаження.
Найбільш ймовірний сценарій розвитку — це використання технології для легших батарей з удвічі більшим запасом ходу (наприклад, 1000 км), що зробить автомобілі доступнішими та ефективнішими. Такі оптимальні показники — удвічі менше маси, менша вартість і новий рівень комфорту без надмірностей . У Toyota уже готують моделі з запасом ходу 1200 км (~750 миль), який вважається достатнім для переважної більшості користувачів .
Отже, проект Huawei — це важливий прорив у твердотільних технологіях, зі значним кроком уперед щодо щільності та швидкості зарядки. Проте масові застосування батарей на 3000 км і зарядкою за хвилини — це скоріше технологічний виклик майбутнього. Реальні зміни, ймовірно, полягають у вдосконаленні енергоємності вже існуючих батарей, що зроблять електромобілі легше, дешевше і доступніше.