Honda скасовує розробку великого електричного кросовера

Honda, як повідомляється, скасувала розробку великого електричного кросовера для ринку США, оскільки переглядає свою стратегію електрофікації. Це рішення, ймовірно, пов'язане з повільнішим, ніж очікувалося, темпом прийняття електромобілів у США. Крім того, нещодавній податковий закон, прийнятий за адміністрації Трампа, міг також зіграти свою роль, скоротивши ключові пільги для електромобілів і зробивши електричні моделі менш привабливими для покупців, які орієнтуються на вартість.
Згідно з повідомленням Nikkei Asia, витрати на розробку та закупівлю більших електромобілів значно вищі, переважно через розмір і вартість батарейних блоків. Honda, здається, дійшла висновку, що фінансовий ризик запуску великого електромобіля в цих умовах не вартий того, особливо з огляду на те, що модель спочатку планувалася до дебюту в 2027 році.
Скасований кросовер мав доповнити лінійку, яка включає середньорозмірний електричний кросовер і седан, обидва з яких вже з'явилися у формі, близькій до серійної, і все ще очікується їх запуск у 2026 році в рамках концепцій Honda 0 Series. Широкий план Honda полягав у пропозиції семи електромобілів у США до 2030 року, мета, яка тепер виглядає менш певною.
У травні Honda оголосила, що скоротила свої інвестиції в електрофікацію з 10 трильйонів єн (69 мільярдів доларів) до 7 трильйонів єн (48 мільярдів доларів). Компанія тепер робить більший акцент на гібридних моделях, що призведе до скорочення випуску електромобілів.
Між 2027 і 2031 роками Honda планує представити 13 нових гібридів нового покоління по всьому світу, орієнтуючись на 2,2 мільйона продажів гібридів до 2030 року. Ця лінійка включатиме новий великий кросовер, спеціально розроблений для північноамериканського ринку, який може ефективно замінити скасовану електричну версію.
Раніше цього року ми повідомляли про значне зростання продажів Honda Prologue, з 963% збільшенням у першій половині 2025 року порівняно з тим же періодом у 2024 році. Проте загальні продажі склали всього 16,318 одиниць, що робить його найменш продаваною моделлю в портфелі Honda у США. Незважаючи на різке зростання у відсотках, ці цифри підкреслюють триваючі проблеми в сегменті електромобілів.
Звичайно, Honda не є єдиним автовиробником, який відкладає свої плани щодо електромобілів. Nissan скасував два електромобілі, які спочатку планувалося виробляти в США, Ford призупинив розробку великих електромобілів, а Toyota відклала виробництво великого електричного кросовера з 2026 на 2028 рік.
Для автомобільних ентузіастів це означає, що Honda переглядає свою стратегію електрофікації, зосереджуючись на гібридних моделях, які користуються більшим попитом. Це також свідчить про те, що ринок електромобілів продовжує стикатися з викликами, і автовиробники адаптуються до змін у попиті та регуляторному середовищі.