Geely хоче оминути тарифи та перенести виробництво Lotus у США

Geely розглядає серйозне рішення — перенести виробництво спортивних авто Lotus з Великобританії до США. З огляду на 25 % тарифи, введені США на імпорт автомобілів, ця стратегія дозволить уникнути додаткових витрат і зробити британську марку більш конкурентною на американському ринку. Виробництво в США десятками тисяч допоможе зберегти прибутковість та вирізати торгівельні бар’єри.
Зараз весь випуск Emira та інших спорткарів здійснюється на заводі в Хетел (Норфолк, Великобританія), де працює близько 1 300 осіб. Від таке зміни високо постане питання збереження робочих місць у регіоні. До того ж виробництво вже було призупинено в травні через запаси й логістичні затримки, що виникли після введення мит .
Китайський власник Lotus, Geely, активно тримає курс на міжнародну експансію. Днями CEO компанії Q. F. Feng підтвердив переговори з американськими партнерами щодо можливості локалізації виробництва до кінця року. У сфері електромобілів брендові можливості Lotus також зростають: в м. Ухань (Китай) вже функціонує новий завод потужністю до 150 000 авто на рік.
Ідея перемістити виробництво до США знаходить підтримку в інших підрозділах Geely. Наприклад, Volvo і Polestar будують заводи в Південній Кароліні. Такий хід дозволяє отримати податкові пільги в межах американської програми Inflation Reduction Act і зберегти сприятливу доларову прибутковість .
Втім, крок не простий: переміщення виробничих потужностей займає час, потребує великих інвестицій і ризикує викликати негатив у бритійцями, для яких Lotus — національна авіаційна спадщина. Місцеві профспілки вже заявили про можливі протести та вплив на глобальну репутацію бренду .
З іншого боку, перенесення виробництва дозволяє Lotus не лише обійти тарифи, але й активізувати продажі в США — одного з ключових ринків, який утворює приблизно 20% усіх продажів марки. Попит на спорткари в Америці залишався впевненим, незважаючи на митні обмеження.

Водночас Geely веде глобальну стратегію: розширення виробничих майданчиків Lotus у Китаї, США та, можливо, інших ринках — підтверджує трансформацію бренду в преміальний виробник спорткарів і електрокарів. Це також захищає від політичної нестабільності та торгових війн .
Отже, Geely прагне зробити Lotus “great again”: перенесення виробництва в США — крок, що здатен не тільки мінімізувати тарифи, але й підвищити конкурентоспроможність бренду, забезпечити локальні інвестиції, зберегти присутність на найважливішому ринку і наблизити марку до статусу глобального виробника.