Acura припиняє виробництво ZDX після невдалих спроб врятувати модель знижками

Acura офіційно заявила: модель ZDX, перший повністю електричний SUV бренду, припиняє виробництво. Незважаючи на значні знижки і спроби стимулювати попит, автомобіль не виправдав очікування, і повернення на ринок не відбудеться — принаймні в такій формі.
Чому ZDX “впав” — ключові причини
Слабкий попит та великі знижки
Acura намагалася підняти продажі ZDX шляхом агресивних знижок — інколи більше 30 000 доларів США з MSRP, але навіть це не допомогло зробити модель прибутковою.
Припинення спільної EV-програми Honda та GM
ZDX був частиною спільної програми з General Motors, базувався на платформі Ultium — тієї ж, що використовують Cadillac Lyriq і Chevrolet Blazer EV. Проте в кінці 2023 року Acura (компанія Honda) і GM вирішили припинити співпрацю у цьому проєкті, що стало серйозним ударом по майбутнім планам бренду.
Пропуск модельного року 2025
Уже перед оголошенням про кінець виробництва Acura пропустила випуск ZDX для 2025 року — ще одна ознака того, що модель не має перспектив.
Кінцева дата для федерального EV-кредиту в США
Acura також згадує, що припинення виробництва співпало з закінченням федерального податкового кредиту на електромобілі — $7 500, який найближчим часом перестає діяти. Це створює додатковий тиск на цінову привабливість моделей EV.
Що далі для Acura
Новий EV — RSX
Acura оголосила, що на основі досвіду з ZDX бренд планує вивести нову модель — RSX, електрокар, виробництво якого розпочнеться на EV Hub в Огайо у другій половині 2026 року.
Гібриди у планах
Крім суто електричних моделей, Acura також продовжує працювати над гібрид-версіями, які мають відігравати важливу роль у лінійці в найближчі роки.
Продовження підтримки власників ZDX
Для нинішніх власників Acura гарантує, що сервіс, запасні частини і гарантійне обслуговування залишаться на повному рівні навіть після припинення виробництва.
Що означає цей кінець
Це сигнал, що навіть великі бренди не можуть легковажно ставитись до випуску EV: необхідно, щоб модель була привабливою, конкурентною в ціні і мала чіткий ринковий попит.
Залежність від податкових стимулів чи кредитів може бути небезпечною — коли ці стимули зникають, багато EV можуть втратити привабливість для покупців.
Спільні платформи і партнерства (як Acura-GM) мають значний ризик: якщо одна сторона вирішує змінити стратегічний курс, це може обірвати розвиток моделей, які вже почали шлях до ринку.
Як це вплине на ринок та споживачів
Споживачі EV — потенційні покупці EV бренду Acura втратять одну опцію, але бренд уже готується до нового релізу, що може запропонувати кращі характеристики або адаптацію до нових умов.
Конкуренція — інші виробники EV можуть скористатися провалом ZDX: підсилити присутність у сегменті, де Acura показала слабину.
Ринок в Україні та інших країнах — ця історія ще одна ознака, що для імпорту і продажу EV важливим є не лише бренд і технологія, але й ціна після стимулів, інфраструктура заряджання, підтримка та сервіс.
Acura ZDX — амбітний проєкт, але він “не зробив” ринку. Всупереч знижкам, маркетинговим зусиллям і використанню сучасної платформи, модель не змогла стати достатньо популярною, щоб її підтримувати далі.
Проте Acura не здається: робота над новим RSX і розвиток гібридів показують, що бренд адаптується до ситуації, аналізує помилки і готується рухатися вперед. Для фанів EV це означає, що в майбутньому можуть бути інші, можливо кращі моделі — потрібно лише стежити за оновленнями.